Spørgsmål

Port Forwarding - Sagemcom 3890 V3 med ny System Software virker ikke

• Bruger
  • 6 kommentarer

Efter en ny og ikke annonceret System Software Update er der tilsyneladende flere funktioner, der ikke virker.
Jeg har haft flere Port Forwardings sat op i den tidligere software, men det ser ikke ud til at virke i denne.
Jeg får lov til at indtaste de relevante oplysninger og klikker GEM

men får denne fejlmeddelelse

Det ser ud til, at posten oprettes, men med manglende parametre…

Er jeg mon den eneste med dette problem?

14 Kommentarer

Nej, din betragtning er desværre korrekt. Opdateringen er fyldt med fejl og mangler.

Omdømme 7
Badge +7

Hej 

Vi har testet portforwarding grundigt i den nyeste firmware og vi har ikke kunne kontatere fejl. 

Det er svært for os at sige, hvad fejlen er og hvad der går galt, uden at vide, hvilken service der forsøges at sættes op. 

Jeg håber du har fået det løst🙂

Vi har testet portforwarding grundigt i den nyeste firmware og vi har ikke kunne kontatere fejl.

Den nyeste version af Nuuday? Hvis man kigger på trådene omkring denne firmware, så kan man nemlig se, at der allerede findes flere forskelllige versioner.

Omdømme 7
Badge +7

Den nyeste version af Nuuday? Hvis man kigger på trådene omkring denne firmware, så kan man nemlig se, at der allerede findes flere forskelllige versioner.

Ja, jeg har fået melding om, at vi ikke kan genskabe fejl i forhold til Port Forwarding, så hvis det skal undersøges nærmere, skal vi bruge mere konkret information i forhold hvilken service, der forsøges sættes op osv. til at sætte en test op. Husk at personlige og følsomme oplysninger ikke må oplyses herude i det offentlige rum. 

Der er mange nye ændringer i den nye firmware - det er en helt anden firmware og fejl kan nok ikke undgås og vi opdaterer løbende.

@Kasper - nej jeg har ikke fået løst problemet.
Jeg synes nu, at det fremgår tydeligt af vedhæftede skærmbilleder, hvilken service der forsøges opsat.
Her billede af installeret software:

@3kp  Jeg har ikke selv denne firmware, så jeg kan ikke teste, men prøv et andet input ved portnumre. Har du prøvet kun at indtaste noget i intern port eller i start/slut?

@Kasper @Forummanden 
Løsning fundet:
Som det ses på mit skærmbillede øverst i tråden, er IPv4 Adressen her indtastet til 192.168.0.9
Mit netkort i denne server er sat fast op til denne adresse og bliver ikke tildelt IP via DHCP fra modem.

DHCP Start Adresse: 192.168.0.10 - DHCP Slut Adresse: 192.168.0.254
Det kan desværre ikke lade sig gøre, at lave Port Forward fra en IP uden for DHCP Start/Slut adresserne.
Der meldes: Failure Please check your inputs.

Løsningen er derfor at ændre netkortets opsætningen på serveren, så IP-adresse tildeles via DHCP, hvorefter denne sættes til ”Reserved IP”.

Den bug kan Kapser så melde videre. 🙂

Yousee må til at betale os for at bug-teste for dem.

Omdømme 5
Badge +1

Løsning fundet:
Som det ses på mit skærmbillede øverst i tråden, er IPv4 Adressen her indtastet til 192.168.0.9
Mit netkort i denne server er sat fast op til denne adresse og bliver ikke tildelt IP via DHCP fra modem.

DHCP Start Adresse: 192.168.0.10 - DHCP Slut Adresse: 192.168.0.254
Det kan desværre ikke lade sig gøre, at lave Port Forward fra en IP uden for DHCP Start/Slut adresserne.
Der meldes: Failure Please check your inputs.

Løsningen er derfor at ændre netkortets opsætningen på serveren, så IP-adresse tildeles via DHCP, hvorefter denne sættes til ”Reserved IP”.

Har det virket før med  den anden firmware?.

Man kan vel ikke forvente, at en ip adresse uden for lan subnet vil fungere korrekt når enheder selv vælger ip adresse og ikke routeren.

Jeg har haft fingrene i en del routere efterhånden og der hvor enheder har fast ip adresse som ikke er tildelt af router.. fungerer det ikke med portforward.

Som du skriver “løsning fundet” er også den rigtige måde at gøre det på, så man kan diskutere om det er en bug 😀

@PeterA4 
Ja, det har virket fint de sidste 10 år lige til denne firmwareopdatering. Jeg har haft port forward på flere IP-adresser, som lå uden for routerens DHCP-område.

Man kan vel ikke forvente, at en ip adresse uden for lan subnet vil fungere korrekt når enheder selv vælger ip adresse og ikke routeren.

DHCP-scopet angiver ikke subnettet. Dvs. han angiver faktisk en ip i det gældende subnet, bare uden for dette scope. At webinterfacet ikke tager imod den er en bug.

En anden ting, som irriterer mine øjne, er de tre felter til at angive portinformation. Logikken mangler.

Intern port: [x] Ekstern port: [x] Antal porte: [x] ville måske være bedre, hvis det er sådan,  felterne fortolkes.

Jeg venter spændt på at modtage denne firmware, så jeg selv kan se, hvor meget lastværk der er lagt i den. :-)

Omdømme 7
Badge +7

Den bug kan Kapser så melde videre. 🙂

Yousee må til at betale os for at bug-teste for dem.

Hej 

Det er hermed sendt videre😊

@Kasper 
Tak skal du ha’.
I øvrigt gælder det også for opsætning af DMZ
Det kan ikke lade sig gøre, at lave DMZ fra en IP uden for DHCP Start/Slut adresserne.

Besvar