Jeg har via mit yousee en mulighed for at optimere min trådløse opsætning i routeren.
Den står default til auto på både 2,4 og 5 ghz. Jeg kører så optimeringen og kan se routeren blinker nogle gange i ca. 3-5 minutter men når jeg så kigger igen efter optiemring står der stadig auto på begge kanaler. Skulle de ikke ændre sig til den fundne kanal.?
Når der er skiftet, så skal Modemmet genstarte, det tager nogle minutter, sådan er det i hvertfald med Kabel Modems, der er en nedtælling der viser hvornår det er klar igen.
Nej, enten kører man med indstillingen auto eller en fast kanal sat. Vi kører her med en fast kanal med alt wifi på 5 GHz.
Hvordan finder jeg ud af hvilken kanal er bedst
Hvis det er 2,4 Ghz, og man bor i en lejlighed, så er der nok ikke en der er bedst, men bruges der 5 GHz, så er der langt nemmere, der er færre brugere og flere kanaler.
For at finde den bedste kanal bruges en Wi-Fi Analyzer. Findes både til Android og iOS.
For at finde den bedste kanal bruges en Wi-Fi Analyzer. Findes både til Android og iOS.
Besvar
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.