Svar

Opsætning af bredbånd via COAX m. kabel fra vejen

Hej med jer.

Jeg er for nyligt flyttet i bolig, og er i gang med at opsætte min internet forbindelse. Tidligere ejere havde forbindelse via DSL stik, hvorimod jeg nu gerne vil have internet via COAX. Dette kan lade sig gøre da kablet er lagt i bygningen, og tidligere har været brugt til funktionel TV forbindelse. 

Jeg møder en opsætning på loftet som ser således ud: 

Det er en ældre COMEGA forstærker som har kablet fra vejen i sig, og som så sender den videre til en fordeler, som igen sender signalet videre til forskellige rum. 

Jeg har prøvet at tilslutte mit modem til på splitteren, uden held. Jeg har prøvet at tilslutte mit modem (SAGEMCOM V3) på forstærkeren, uden held. Jeg har købt en HCS-1-8, sat kablet i fra vejen og tilsluttet mit modem til den forstærker, uden held. Jeg har fulgt modem opsættelsesguiden til punkt og prikke. 

Jeg er blevet bekræftet i at der er åbnet op for COAX kabel forbindelse via min antenneforening, og at YouSee leverer en COAX forbindelse til mig. 

HCS-1-8 er desuden verificeret af YouSee - og er nu ved at løbe tør for idéer til hvordan jeg får internet. Ser i kloge hoveder noget som jeg ikke ser? Håber på nogle kan hjælpe mig. 

Venlig hilsen

En frustreret husejer

icon

Bedste svar af Forummanden 7 September 2021, 22:03

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der Retuevej i det udstyr der er på billedet, det er jo nødvendigt.

Er der Retuevej i det udstyr der er på billedet, det er jo nødvendigt.

Jeg har købt denne forstærker, men kan læse mig frem til den er uden returvej. 

https://dktconnect.dk/shop/209-abonnement/1342-hcs-1-8-home-connect-amplifier/

Betyder det jeg skal finde mig et andet stik som har returvej og bruge det i stedet? Og hvad er det helt præcist skal sendes retur? 

Mvh

TDC/Yousee er gået væk fra at koble modemmet ind bag en forstærker. Dvs. nye forstærkere, som får godkendt-mærket, er uden returvej, da de kun skal benyttes til at fordele signalet ud til fjernsyn.

Ingen af dine to forstærkere har returvej.

Standarden er, at sætte en tv/data-splitter (204 MHz returvej) på som første led. Data over i modem og tv over i forstærker/anden splitter.

TDC/Yousee er gået væk fra at koble modemmet ind bag en forstærker. Dvs. nye forstærkere, som får godkendt-mærket, er uden returvej, da de kun skal benyttes til at fordele signalet ud til fjernsyn.

Ingen af dine to forstærkere har returvej.

Standarden er, at sætte en tv/data-splitter (204 MHz returvej) på som første led. Data over i modem og tv over i forstærker/anden splitter.

Tusind tak for svar! Lige hvade jeg ledte efter. Jeg har set mange har anbefalet den fra Triax, findes her: https://www.avxperten.dk/antennefordeler/antennefordeler-2-vejs-tv-data-triax-tdp-1-204.asp?

Jeg antager det er sådan en du mener. 

Omdømme 7
Badge +7

Ja, et udtag til TV og et til Data, skal der bruges forstærker hvilket normalt ikke er nødvendigt, så er det kun til TV.

Besvar