Svar

Opdatering af Sagemcom fast 3890v3 modem -HVORDAN slukkeS LED'er NU

Bag på modem kunne man tidligere få adgang til en gui ved at indtaste 192.168.0.1 og så kunne man slukke LED’erne , der jo blot står og brænder energi af vel 5 mA per diode. Og det er ikke bæredygtigt på nogen måde!  YOUsee opdaterede uden min viden firmwaren og så er den mulighed væk. Det  SKAL være muligt - kan jeg rulle firmwaren tilbage eller hvad kan jeg gøre - skal jeg ind og lodde dioder af?

billede af hvad der sker når man taster ip addressen

Det skal være muligt at slukke ellers må jeg ind og klippe bene. Så venligst fortæl mig hvor jeg kan slukke disse dioder.

Og en anden ting - lokalt sat password overskrives fra jeres server! DET ER IKKE GODT!

icon

Bedste svar af Kasper 21 June 2022, 12:56

Se original

41 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +3

Hej @Kasper 

YouSee kunne måske overveje at gøre det muligt ved opdatering af firmware at gemme den tidligere firmware i et arkivområde i enheden eller i en tilsluttet lagerenhed, og gøre det muligt for brugeren at genskabe enhedens firmware som den var før opdateringen hvis den opdaterede firmware har for mange fejl. Noget nogenlunde tilsvarende findes i Microsoft Windows til computere.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Kasper 

YouSee kunne måske overveje at gøre det muligt ved opdatering af firmware at gemme den tidligere firmware i et arkivområde i enheden eller i en tilsluttet lagerenhed, og gøre det muligt for brugeren at genskabe enhedens firmware som den var før opdateringen hvis den opdaterede firmware har for mange fejl. Noget nogenlunde tilsvarende findes i Microsoft Windows til computere.

Hej @MS-ERIK 

Tak for forslaget. 

Jeg tror at det bliver omstændigt, men jeg taler selvfølgelig ikke på YouSee’s vegne - kun min egen, skal siges. 

Det er ikke mit indtryk, at den nye firmware er katastrofal dårlig, men der måske nogle bugs, som kan frustrere den lidt mere avanceret bruger - og det skal vi naturligvis have set på og derfor sender jeg også gerne feedback videre. Noget af det er vi så klar over og det var også min forståelse, at der inden længe kommer endnu en opdatering til den nye firware. 

Der er tale om, at vi er i gang med at rulle en ny firmware ud, som er en firmware med mange ændringer i

Du har ikke fundet nogen, som kan give den helt specifikke årsag til hvorfor? Jeg er bare grundlæggende nysgerrig. Er der en teknisk årsag, eller vil Nuuday bare skille sig ud med sin egen firmware?

Omdømme 7
Badge +7

Der er tale om, at vi er i gang med at rulle en ny firmware ud, som er en firmware med mange ændringer i

Du har ikke fundet nogen, som kan give den helt specifikke årsag til hvorfor? Jeg er bare grundlæggende nysgerrig. Er der en teknisk årsag, eller vil Nuuday bare skille sig ud med sin egen firmware?

Nej, det er desværre ikke noget, som vi kan give yderligere information omkring @Forummanden

Okay, så må vi gætte, og måske komme til at fortælle noget forkert til folk. 🙂

Hvis det f.eks. kun er webinterfacet, skal man så vælge udbyder 1 eller 2, hvis man ønsker webinterface 1 eller 2? 😍

Hej @Kasper 

Hej @MS-ERIK 

Tak for forslaget. 

Jeg tror at det bliver omstændigt, men jeg taler selvfølgelig ikke på YouSee’s vegne - kun min egen, skal siges. 

Det er ikke mit indtryk, at den nye firmware er katastrofal dårlig, men der måske nogle bugs, som kan frustrere den lidt mere avanceret bruger - og det skal vi naturligvis have set på og derfor sender jeg også gerne feedback videre. Noget af det er vi så klar over og det var også min forståelse, at der inden længe kommer endnu en opdatering til den nye firware. 

Hej,

hvis du medbringer fejl i firmware, så kan jeg oplyse, at der er en fejl på Wi-Fi Router D6, hvor det ikke er muligt at slå UPnP. Den skriver bare fejl eller reagere slet ikke. Lidt en stor sikkerhedsrisiko desværre… 

Så det vil være meget rart, hvis du vil tage den med videre :)

WiFi Router D6

Og man kan stadig ikke benytte et password med special tegn - hvilket er normalt i stærke password!- hvilket gør at hver gang der kommer opdatering ( en gang om ugen) fra yousee så skal jeg ind på modem med kabel - når man er tvunget ind i valg af password via mywifi.dk - der kan man ikke benytte special tegn - hvilket skal rettes.

nu denne version 

eMTA & DOCSIS Software Version:20.2

Software Image Name:FAST3890V3_NUUDAY-SIP-RDK_77.14.8

Advanced Services:FAST3890V3-RDK

Wireless Driver:1.363 RC45.25501 version 10.10.131.4201-20200615 (r782323) FWID 01-24de5f3e

Packet Cable:1.5

Jeg synes det er uholdbart!   OG DIODERNE KAN MAN STADIG IKKE STYRE SELV - STADIG EN FEJL!!

Omdømme 7
Badge +7

Hej @oschultz 

Det er rigtigt, at du ikke kan skrive specialtegn i koden på Mit YouSee - hvis du ønsker det, kan du ved kundeservice få en åben konfiguration, og så kan du lave den ønskede kode på selve routeren, men det medfører så, at du ikke kan administrere Wi-Fi på Mit YouSee. 

Vi sender ikke ugentlige opdateringer ud, men måske en gang om måneden, hvor det er hyppigst og i forbindelse med optimering af nyere firmware. På sigt, vil det være sjældnere. 

I forhold til administrering af dioder i routerens frontpanel, så er det rigtigt, at det tidligere har været muligt, men ikke er det i den nye firmware. Det er skønnes at være et meget lille segment, der ønsker at anvende denne funktion og den er lige nu ikke højest på prioriteringslisten. Om funktionen kommer tilbage på sigt, tør vi ikke sige eller garantere på nuværende tidspunkt. Omkomstningen ved at dioderne lyser skønnes udmiddelbart at ligge i den lavere ende af prisskalaen med nuværende el-priser. Når det er sagt, så tusind tak for at give din feedback til kende. 

Jeg håber mit svar gav afklaring. 

Rigtig god dag. 

/Kasper

Omdømme 7
Badge +7

Der bruges ikke mere strøm end forsyningen kan levere, og det er 30 Watt, det er så spidsbelastning, det reelle forbrug er mindre, det overstiger næppe 25 Watt. Forsyningen kan yde flere Amp end det der faktisk forbruges.

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Radiomanden 

Det er rigtigt nok. Dog ville forbruget nok være (lidt) mindre, hvis man trækker forbruget fra dioderne fra, som strømforsyningen ikke skulle forsyne også. Man kan nok altid finde noget som bruger strøm, og som kunne være rart at kunne slå fra. Man kunne måske også spare lidt ved at slukke fra Wi-Fi radionen helt om natten eller helt slukke routeren på kontakten (medmindre man har nogle services kørende, der kræver routeren kørende om nettet forstås).

Det er helt fair, at der er forskellige opfattelser på dette område og jeg forstår sådan set alle synspunkter😊

Omdømme 7
Badge +7

Jeg har ingen Wi-Fi på om natten, det slukker ved Midnat og tænder igen 8:00, der er jo ingen grund til at have det kørende når det ikke bruges.

Forbruget på Dioderne er meget lille i forhold til hvad der derudover forbruges af Modem/Router.

Omdømme 7
Badge +7

Det er da meget smart, at du har gjort det @Radiomanden - det er vel også en strømbesparende handling tænker jeg eller?😎 Det vel egentlig et lille sparetip her💡

Omdømme 7
Badge +7

Hvorfor skal der udsendes signal når der ikke er brug for det.? kan da også slukke Dioderne, men hvorfor,dels er forbrug der minimalt, og det er da godt at er der så man kan se om der er problemer med Routeren (Kaon). Udover hvad man kan se på Dioderne på Fiberkonverteren.

Omdømme 7
Badge +7

Nææ, det er da også rigtigt nok, når det nu ikke bruges.. 😊 Kan da godt se pointen i hvert fald. 

Omdømme 7
Badge +7

Den har jo en Wi-Fi plan funktion så den kan jo liges så godt bruges, det skal kun stilles en gang for alle, så passer det sig selv. Der er en god Router, håber ikke der laves om på funktionerne.

Bag på modem kunne man tidligere få adgang til en gui ved at indtaste 192.168.0.1 og så kunne man slukke LED’erne , der jo blot står og brænder energi af vel 5 mA per diode. Og det er ikke bæredygtigt på nogen måde!  YOUsee opdaterede uden min viden firmwaren og så er den mulighed væk. Det  SKAL være muligt - kan jeg rulle firmwaren tilbage eller hvad kan jeg gøre - skal jeg ind og lodde dioder af?

billede af hvad der sker når man taster ip addressen

Det skal være muligt at slukke ellers må jeg ind og klippe bene. Så venligst fortæl mig hvor jeg kan slukke disse dioder.

Og en anden ting - lokalt sat password overskrives fra jeres server! DET ER IKKE GODT!

Jeg kan kun tilslutte mig dette indlæg. Og vi er flere der mener at LED skal kunne slukkes på modem. I øvrigt en forringelse af brugeregræsefladen ved denne opdatering. Det bør kunne gøres som før meget bedre overblik. Prioriter kundernes ønsker ikke jeres egne!!!

Besvar