Svar

Nyt modem, Tør man denne gang.

Så skete det igen. En mail der fortæller at jeg nu bliver opgraderet til 300/60. Jeg har før fået lignende mails, med hastighedsopgraderinger. Jeg har ligesom et par andre i vennekredsen et meget gammelt coax modem, som er tilsluttet i datastikket på mit radio/TV stik. Modemet er kun modem, og jeg har derfor router ved siden af. Det kører kun 35 ned, og 5 op. Men det er mega stabilt, og jeg har aldrig oplevet udfald. Det har de andre i vennekredsen heller ikke oplevet.

Og nu til den anden del af vennekredsen/kolleger med et moderne modem/router, (sammenbygget). De har kun oplevet problemer. Jeg behøver ikke fortælle hvad det er for problemer, det er rigeligt beskrevet stort set overalt på internettet. 

Så mit spørgsmål er: Hvilket coax modem/router får man i dag, og virker det, eller virker det ikke. Det IT support jeg har ydet ude hos vennerne, puhaa, det har ikke været nemt. Du godeste noget bras. Hvis det er det modem som ligner noget der kunne bruges på en rumstation, så siger jeg nej tak allerede nu. Det er meget pinligt at man er nød til at køre med gammelt udstyr, og lav hastighed, fordi det nye udstyr ikke virker. Hvad skal man dog gøre ?

Mvh, Erik.

icon

Bedste svar af dkscan 24 oktober 2020, 12:17

Man får Sagem 3890 v3. Det er en kombineret modem/router-enhed. Den kan nemt sættes i bridgemode, så den udelukkende fungerer som modem i forbindelse egen router.

Jeg er selv lige blevet opgraderet til 300/60 og fik i den forbindelse udskiftet min hidtidige Netgear CG3000, jeg hele tiden har kørt i bridgemode, men den ovennævnte Sagem. Jeg satte med det samme Sagem’en i bridgemode og det har kørt helt uden problemer i et par uger nu.

Hastigheden ligger typisk på mere end det lovede.

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 1

Man får Sagem 3890 v3. Det er en kombineret modem/router-enhed. Den kan nemt sættes i bridgemode, så den udelukkende fungerer som modem i forbindelse egen router.

Jeg er selv lige blevet opgraderet til 300/60 og fik i den forbindelse udskiftet min hidtidige Netgear CG3000, jeg hele tiden har kørt i bridgemode, men den ovennævnte Sagem. Jeg satte med det samme Sagem’en i bridgemode og det har kørt helt uden problemer i et par uger nu.

Hastigheden ligger typisk på mere end det lovede.

Hej og tak for svar. Det lyder lovende. Det er godt nok sådan et “rumskib”, som en kollega har, og han har kun haft bøvl med dette modem. Han bruger også hele kassen, og derfor også router, wifi, m.m. 

Jeg tænker også staks på bridgemode, og så køre videre med min gamle router som er fin. Det er bare lidt spild af hardware, og strøm at have sådan er stor plastickasse stående, og så kun bruge den som modem, men højere hastighed, det kunne jeg også godt bruge. Streaming suger jo en del.

Mvh, Erik.

Omdømme 6
Badge +5

Hej og tak for svar. Det lyder lovende. Det er godt nok sådan et “rumskib”, som en kollega har, og han har kun haft bøvl med dette modem. Han bruger også hele kassen, og derfor også router, wifi, m.m. 

Jeg tænker også staks på bridgemode, og så køre videre med min gamle router som er fin. Det er bare lidt spild af hardware, og strøm at have sådan er stor plastickasse stående, og så kun bruge den som modem, men højere hastighed, det kunne jeg også godt bruge. Streaming suger jo en del.

Mvh, Erik.

Hej:slight_smile:  Sagem 3890 v3 ser således ud. Kører fint. Jeg oplever ingen problemer. 

For yderligere kan du høre youSee kundeservice. Mandag. på 70704040. 

youSee kan også fanges her. https://www.facebook.com/youseedanmark/

Er enig i som dkscan skriver at Hastigheden ligger typisk på mere end det lovede.

Hej,

Jeg googlede hurtigt det tidligere nævnte modem, og det var “rumskibet” der dukkede op. Det var tilsyneladende forkert. At det er det moden som du har lagt et billede op af, det ændrer alt. Så er der nok håb. Dette modem kender jeg ikke, så er der nok en chance for at det virker, ellers er bridge mode en løsning, hvis det viser sig at wifi, og router er noget skidt. 

Mvh, Erik.

Hvordan gik det så.

Jo jeg bestilte et nyt modem, 25-10-2020, og jeg ville modtage det senest 29-10-2020. Det kom bare ikke. 02-11-2020, kontakter jeg kundesupport, for at høre hvad der er gået galt. De har ikke modtaget en bestilling, og de laver så en ny bestilling. Min bestilling er forsvundet i systemet. Nu ser det rigtigt ud, bortset fra at jeg skal aflevere det modem tilbage jeg har, ellers vil det koste mig 1.100,- kr. Det modem jeg skal levere tilbage, er den nyere generation af modems, og det har jeg aldrig haft, og må kontakte kundeservice igen. De kan konstatere at min første bestilling var gået igennem, og et modem er på vej til mig. Den nye bestilling, er også OK, og endnu et modem er på vej til mig. Derfor skal jeg bare returnere det første modem jeg vil modtage, og beholde det sidst modtagede modem. Det er også en nyere version, så det er held i uheld, at der gik ged i bestillingen, ellers havde jeg fået 3890V2, som jeg ikke har noget godt at sige om. Så det var rigtigt nok det de skrev. Det modem jeg skulle returnere, havde jeg bare ikke fået endnu.

Ventetiden var okay inden man kom igennem til kundeservice, og medarbejderne var meget flinke og meget hjælpsomme. Så stor ros til dem herfra mig.

Installationen var nem. Skru stikket på, tænd for modemmet, og følg vejledningen. 5 minutter senere, er man på. Hastigheden er fin, og ligger næsten på det de lover. Så det er meget fint. Min gamle router havde udvendige antenner, og det var naturligvis bedre, men det nye modem/router, er okay, så det dækker det det skal. Brugerinterface er okay. med det overlay, (GUI), de har lagt ovenpå. Det kan man godt leve med. Mvh, Erik.

Besvar