Spørgsmål

Ny homebox 6

Er der en ny homebox 6 Sagencom?

12 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der er ingen mening i at sætte en You See Router i bridge på fiber, man bruger bare sin egen i stedet for, det kan man dog ikke hvis der også haves TV.

Der er så ikke nogen anden endnu, det er i hvert fald ikke oplyst.

Jeg skrev tidligere, at der er en Kaon 6 - men det er forkert. For jeg har lige tilsluttet omtalte router igen - og det er en Sagemcom, som trådstarter rigtig nok sagde.

Men den har jeg altså haft i nogle måneder, og jeg tror vi har fået den hjem til os, fordi det er internt (det er ikke mig der arbejder for TDC dog). Jeg troede faktisk, at den var kommet ud til nye kunder nu, men jeg kan se på dit svar, at det er den altså ikke.

Den er også frygtelig fejlfyldt, og der ser ikke rigtig ud til at jeg kan bruge den. Den disconnecter flere gange i døgnet (omkring 100 gange mindst), hvilket gør at tv signalet ryger eller lagger - og den er også uegnet til internet. Jeg har bakset rigtig meget med den, og fik at vide at denne router kunne sættes i Bridge mode - hvilket KAON 5 ikke kunne på fiber. Men det ser ud til, at de har forregnet sig - for det kan den stadig ikke (selvom routeren giver mig mulighed for VLAN i bridge mode). Så nu venter jeg på at en tekniker ringer på fredag.

Men som svaret til trådstarter, så kan den godt køre på brede kanaler - altså over 100 på 5GHZ. Det er en Wifi 6 router.

Kaon routerne er generelt noget møg, som jeg også skrev tidligere. Kaon 5 kan ikke lave port forwarding, selvom den godt nok skriver, at den åbner den - men en test med Telnet viser at den overhovedet ikke er åben. Det er umuligt at bruge til at game på.

Kaon 6 er direkte umulig til gaming. Konstant bliver jeg disconnected. Med begge routere bruger jeg ehternet kabel til mine PCer i huset.

Jeg spurgte Yousee om hvorfor man havde låst DNS i routeren til deres egen på Kaon 6. Efter flere uger lykkedes det mig ikke at få et brugbart svar - kun at de ikke vidste hvorfor. Måske for at overvåge deres kunder?

Omdømme 7
Badge +7

Der er så ikke nogen anden endnu, det er i hvert fald ikke oplyst.

Omdømme 7
Badge +7

Nu vil jeg sig for sidste gang, På en Apple macbook kan jeg

ikke se 5 Ghz over kanal 48 på grund af Kaon udsender wifi

landekode EU mine gamle Homebox 4 til telefon stik udsendt

DK wifi landekode men Kaon til fiber wifikode EU.

Det kan kun ses hvis man har en Apple macbook da den

justere wifi landekode til hvilken land man er i hvis router

sender den korekte wifi landekode det gøre KAON til fiber

ikke.

Har du prøvet at nulstille din router? Virker det ikke så se, at få den byttet på 70 70 40 40. 

Nu vil jeg sig for sidste gang, På en Apple macbook kan jeg

ikke se 5 Ghz over kanal 48 på grund af Kaon udsender wifi

landekode EU mine gamle Homebox 4 til telefon stik udsendt

DK wifi landekode men Kaon til fiber wifikode EU.

Det kan kun ses hvis man har en Apple macbook da den

justere wifi landekode til hvilken land man er i hvis router

sender den korekte wifi landekode det gøre KAON til fiber

ikke.

Omdømme 7
Badge +7

Hvad kan kun bruge de høje frekvenser.? EU og DK skulle være det samme.

Kan der ses alle frekvenser.?

Kaon virker fint men udsender forkert wifi landekode EU som

er ikke godkendt landekode den skal være DK.

Hvis du har en Apple macbook og bruger Kaon

på wifi vil den kun virker på 5 Ghz kanaler 36 til 48

jeg har flere ting som kan kun køre på 5 Ghz 100

og over.

Omdømme 7
Badge +7

Her ses de aktuelle Routere/Modems som You See har. Der er 9 i alt. https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/opsaetning/installer-router/yousee-wifi-modemHar ikke problemer med Kaon, giver et godt signal. Bruger kun 5 Ghz frekvenserne.

Jeg talt med en yousee hotline for en måned sidan

og han fortalt mig at der var en ny homebox fra Sagencom

og det vil bytte mine Kaon til den ny box når der var nok

af dem.

Grund til jeg vil bytte er Kaon udsender forkert wifi landekode

EU og ikke DK EU er ikke en godkendt wifi landekode,

Forkert landekode vil ikke viser 5 Ghz kanaler over 48

på mine Apple macbook.

Den seneste Router til Fiber/DSL er en Kaon

Det er nu ikke helt korrekt. Der findes en HGW 6 til fiber, og jeg har haft den testet herhjemme. Desværre er der mange funktioner der mangler - så som at man selv kan definere sin DNS. Jeg havde også store problemer med online gaming, da forbindelsen var hamrende ustabil. Så jeg skiftede tilbage til HGW 5, som dog heller ikke er fejlfri. Den største forskel jeg kan se, er at HGV 6 har AX/Wifi 6, hvor 5’eren kun har AC/Wifi 5. Desuden kan du stille HGV 6 i bridgemode og rent faktisk optage en ip adresse - det lykkedes aldrig med 5’eren.

Begge er naturligvis fra Kaon - så langt har du ret. :) Jeg tror bare, at han mener HGW 6.

Omdømme 7
Badge +7

Den seneste Router til Fiber/DSL er en Kaon

Besvar