Svar

Modem FAST3686V2 periodisk intet internet

Hej

Jeg har et Modem FAST3686V2 modem fra YouSee.

Den trådløse del er slået fra.

Vi mister dagligt internet forbindelsen.

Sidder jeg med “hænderne i skødet” er forbindelsen tilbage i løbet af ca 10 minutter.

Oftes er der ikke tid til det, så genstart af modem afhjælper problemet.

I dag så jeg følgende i event log på modem (http://x.x.x.x/RgEventLog.asp):

Missing BP Configuration Setting TLV Type: 17.1;CM-MAC=08:3e... 

Når jeg leder efter fejlen på internetet er løsningerne typisk:

• Check firmware
  • Check lease time opsætning
  • Check coax cabel ind i modem

YouSee tlf support foreslog:

• Reset Modem : Er prøvet (ikke i dag).
  • Sluk/Tænd modem: Er lige gjort og det afhjælper problemet til næste gang.
  • Optimer wifi fra hjemmeside: Bruger ikke wifi på modem.

YouSee tlf support kunne ikke finde info om firmware og henviste til denne tråd som jeg selv havde fundet:

Andre som har en íde til næste skridt ?

MvH

Anders

icon

Bedste svar af Slangefar 20 marts 2021, 16:28

Så vidt jeg husker kan YouSee sætte noget overvågning på dit bredbånd, så de måske kan finde fejlen. Ring og spørg om det stadig kan lade sig gøre. 

Se original

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Så vidt jeg husker kan YouSee sætte noget overvågning på dit bredbånd, så de måske kan finde fejlen. Ring og spørg om det stadig kan lade sig gøre. 

Omdømme 1
Badge

Jeg har præcis det samme problem som dig. Har du fået dit løst?

Vi har i årevis aldrig haft problemer med Yousee/TDC Kabel TV baseret internet, men efter de opgraderede os fra 300/60 (DOCSIS 3.0) til 1000/100 (DOCSIS 3.1) og vi fik nyt modem, så er der ugentlige udfald. Det er mildest talt mega træls. For de kommer altid når man ikke har tid til at ringe til deres support og sidde på hold i en halv time. En restart af modemet (eller bare power off/on) løser også problemet midlertidigt, og så kan man køre et par dage uden fejl før det sker igen. Vi har haft en tekniker ude at måle som ikke fandt nogen fejl, men skiftede modemet for en sikkerheds skyld. Det har dog ikke hjulpet. Når det kører, fungerer det fint, men pludseligt smider den forbindelsen, selv om det ser ud i modemets status som om man stadig er online.

Omdømme 7
Badge +7

Du kan som foreslået ovenstående få overvågning på, så kan de se hvor ofte det sker, og muligvis derved finde årsagen til det, og få det fixet.

Har selv få gange oplevet at modem “frøs”, alt så normalt ud, men ingen forbindelse, genstart så var det OK i lang tid.

Nu haves der fiber, og der er ikke oplevet problemer.

Omdømme 7
Badge +7

Prøv at få YouSee på 70 70 40 40 til at slå dit DOCSIS 3.1 fra.

Besvar