Spørgsmål

Mit trådløse netværk tror ikke jeg befinder mig i Danmark

Jeg vil se film og serier fra DR TV på min tablet, men det kan eg ikke længere få lov til. Hvad enten jeg prøver med DRs TV app eller i en browser, så får jeg at vide, at jeg Ikke har lov at se filmen fordi jeg ikke befinder mig i Danmark - selvom jeg faktisk er hjemme. I begyndelsen blev jeg bedt om at NemID validere min konto hos DR, men det har ikke hjulpet. Jeg får følgende besked:  Beklager. Indholdet er kun tilgængeligt i Danmark, Grønland  og på Færøerne.

Så bortset fra nogle af de ældste serier fra DR såsom Forbrydelsen, så kan jeg ikke mere streame fra DR.Heller ikke dokumentarudsendeĺelse.

Og heller ikke på mit TV.

Monica aHass

9 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Er der kun DR der er problemer med på You See Appén.?

Omdømme 7
Badge +7

Mig bekendt kigger DR på din internet adresse. Er den ikke dansk, grønlandsk eller færøsk i følge DRs check, så bliver man afvist. Du kan vist prøve at skifte adresse ved at reaktivere din internet forbindelse på adressen mitwifi.dk i en browser. 

Omdømme 2
Badge

Jeg har samme problem med mit sony tv, der kan DR-appen ikke afspille serier, men på min pc kører det fint. Løsningen er at prøve. at afspille på en anden enhed, da DR-appen åbenbart ikke er fejlfri..

Omdømme 7
Badge +7

Er det alle serier der ikke kan afspilles, eller er det kun nogle bestemte.? Hvilken besked kommer på det der ikke kan afspilles.?

Hej igen

1. Jeg gik ind på mitwifi, men de forlanger nogle login oplysninger som jeg ikke har. Hvad er det for et sted? Jeg er kunde hos YouSee.

2. Nu har jeg skrevet til DR og bedt om hjælp.

3. Problemet med  fladskærmen viser sig at skyldes en kryptering, der skal forhindre kopiering. Mit TV har nogle år på bagen, og det kan ikke klare den nymodens teknologi

4. Lejer n forstærker til mit trådløse netværk, alt må jo prøves af.

Monica 

Omdømme 7
Badge +7

Det er DRM beskyttelse, der er ingen TVer der kan vise DRM beskyttet indhold, der skal bruges en extern enhed til visning.

Der er fuld adgang via You See Appén/TV boks.

Omdømme 7
Badge +7

1. mitwifi.dk er YouSees aktiverings portal. 

Omdømme 7
Badge +6

DR, en besynderlig fætter.

Via WiFi og apps er der problemer med DRTV, enten i form at de tror man er i udlandet eller der er noget DRM der spænder ben for anvendelse.

Kablet på en PC igennem en browser, ingen geo-blokering problemer og ingen DRM beskyttelse på noget af indholdet.

Jeg skal da blankt indrømme at jeg har prøvet at downloade indhold på DRTV for at teste teorien om DRM og der var ingen. Der kunne downloades både film og serier på DRTV og indholdet kunne afspilles med både min media player på computeren og med min media player boks.

Så åbenbart er DRTV bedst anvendt på en computer der er kablet til routeren, fordelen der er så også at man kan få adgang til alt det klassiske indhold de har på deres Bonanza tjeneste.

Omdømme 7
Badge +7

Bruger man alt andet end TVet, så er der ikke problemer med DRM, det er KUN på TV at problemet er der, derfor er det godt at have en Medie afspiller, da en sådan er mere anvendelig end et TV er, om den er på Wi-Fi eller via kabel er underordnet.

Besvar