Spørgsmål

mesh efter modem...

hej. Jeg har investeret i Google Mesh med 3 enheder og vil på den måde være sikker på netværk i hele min bolig… min nuværende gamle D-Link router kan ikke følge med mere. 

Mit (jeres) gamle Netgear modem er sat i bridgemode og mit spørgsmål går på om det kan betale sig, at skifte det ud med det nye(re) Sagem for derefter at slås med at få det i bridgemode… og derefter installere Mesh..? Jeg synes jeg kan se herinde (og andre steder) at det er ret besværligt med Sagem 3890V2

4 Kommentarer

hej. Jeg har investeret i Google Mesh med 3 enheder og vil på den måde være sikker på netværk i hele min bolig… min nuværende gamle D-Link router kan ikke følge med mere. 

Mit (jeres) gamle Netgear modem er sat i bridgemode og mit spørgsmål går på om det kan betale sig, at skifte det ud med det nye(re) Sagem for derefter at slås med at få det i bridgemode… og derefter installere Mesh..? Jeg synes jeg kan se herinde (og andre steder) at det er ret besværligt med Sagem 3890V2

Kan også spørge sådan her: er der højere hastighed (plads til mere trafik) ind/ud med det nye(re) Sagem end der er i det ældre Netgear modem. Via Yousee har jeg 120/20 ind/ud.

altså (igen) kan det svare sig at skifte modemet ?

Badge

Jeg skrev under et andet link: 

Jeg har ligesom m.saldo en 3890v3 og Netgear Orbi Mesh, hvor jeg har sat det simpelt op ved at slukke for wi-fi på Sagemcom’en og udelukkende benytter Orbi Mesh - det virker fint!

Jeg fik efter en hel dag endelig fat i en hos Yousee som selv har mesh og han sagde at man IKKE skal slå bridge mode til på den Sagem router som jeg har fået. Det kan den nemlig ikke finde ud af…

Problem solved :-)

Badge

Det er ligesom min opsætning.

Jeg slog wifi fra Sagem routeren, for ikke at de modarbejder hinanden.
Netgear Orbi Mesh fungerer bare godt - men andres oplevelser med produktet er jo altid dejlig!

Besvar