Spørgsmål

Manual angående Filtrering mac adresser Sagemcom Fast 3890 W

Jeg søger en manual, der på en god og nem måde beskriver, hvorledes filtrering af mac adresser opsættes på et Sagemcom Fast 3890 W bredbåndsmodem.

Med mac adresse mener jeg altså det enkelte netværkskorts unikke adresse xx.xx.xx.xx 

Jeg ønsker nemlig, at mit netværk kun kan tilgås via wifi af enheder, som jeg specifikt tillader.

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Dehn-Jensen 

Jeg ved ikke om du kan bruge mit svar i denne tråd :) 
https://forum.yousee.dk/bredbaand-oevrigt-40/mac-adresser-paa-sagemcom-fast-3890-w-105428

Hej.
Jeg ser ikke en funktion til MAC-filtrering. Burde den ses her?

Jeg sidder i samme situation og ser nøjagtigt samme billede, håber du for svar snarest

Omdømme 7
Badge +7

Hej @Splitti 

Jeg tror ikke muligheden er til stede i Sagemcom3890v3 - der er kun de faciliteter, som ses derinde, når du er logget ind. 

Hvis 3890v3 har samme muligheder som 3890v2 er der mulighed for at indstille et mac-filter.

Når der er logget på routeren vises et startbillede med forskellige emnebokse. Der er bl.a. en boks til hver af de to wi-fi muligheder. Klik øverst på en af wi-fi boksene, så vises et billede, hvor der øverst er en bjælke med valgmuligheder. Én af disse muligheder er et MAC-filter. Vælges dette får bl.a. en indbygget vejledning. Det gøres således ikke gennem boksen for adgangskontrol.

I min router er der ikke indstillet noget MAC-filter. Kan ikke huske om jeg selv har slettet det filter,  der tidligere har været, eller om det er en opdatering fra YouSee, der har gjort det, eller filteret ikke kan gemmes. Det er muligt at man skal have åben konfiguration for at indstillingen bevares.

Hvis man ændrer på indstillingen bør man gøre det fra en kabelforbundet computer., da trådløse tilslutninger muligvis bliver smidt af i samme øjeblik der ændres. Husk at MAC-adressen er forskellig for trådløse netkort og ethernet-netkort.

Omdømme 7
Badge +7

Det er jo før skrevet at hvis man selv laver ændringer, bibeholdes de kun med en åben konfigurering, så det er da nærliggende at det også er gældende for MAC adresse indstilling.

Det må You See eller anden bruger kunne svare på.

Besvar