Spørgsmål

Kaon 3420 modem i bridge mode + egen router

Badge

Hej 

Jeg ønsker at køre med egen router efter yousee Kaon 3420 modem

Sætter jeg modemet i bridge mode, for min router egen ip.

Det har før været et indlæg angående dette problem (se nedståen link)

https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-telefonstikket-dsl-28/kaon-3
420-i-bridge-mode-105151

Kan det virkelig passe at der stadig ikke er en løsning?

8 Kommentarer

Omdømme 2
Badge

Hej

For du leveret via fiber eller hvordan?

Hvis fiber, kan du fx blot sætte VLAN til 101 på WAN interface på egen router (og uden Kaon 3420). Det samme gælder via telefon modem. Ellers ved jeg ikke om bridge funktion virker. Jeg bruger selv Kaon 3420 umildbart synes jeg den fungere ret godt, i modsætning til de tidligere modeller

Badge

Hej

For du leveret via fiber eller hvordan?

Hvis fiber, kan du fx blot sætte VLAN til 101 på WAN interface på egen router (og uden Kaon 3420). Det samme gælder via telefon modem. Ellers ved jeg ikke om bridge funktion virker. Jeg bruger selv Kaon 3420 umildbart synes jeg den fungere ret godt, i modsætning til de tidligere modeller

Jeg køre FTTH Fiber, jeg har ikke pillet ved min egen router endnu, tænkt det var nemt at bare sæt fiberboksen i bridge-mode og bare kører signalet vidre.

Omdømme 2
Badge

ja du har en fiber til Ethernet adabtor før homeboksen?

Hvilken Router vil du køre på? De fleste hjemmerouteren kan man efterhånden sætte VLAN:

Hvis du ikke vil bruge kaon som ellers har ret stærkt wifi, så er der jo ingen grund til den står der og brænder 12W af når den er unødvendigt. Bare der er en ethernet adabtor. Hvis du skulle være så heldig at have Point to point fiber, kan du sikkert også mulighed bruge din egen kompatible fiber modul. Men det vist kun 100/100Mbit privat fiber eller noget erhverv man er ude i der

@BH81 Det lader til at fungere med egen router via VLAN 101 tag opsætning på min Netgear NightHawk - tak for info! Min TV del lader dog til at “hakke” meget når jeg nu kører på egen router. Har du nogen idé til, hvad der skal slås til for at få flydende TV signal, som jeg havde da kaon 3420 var tilsluttet som router. Skal der portforwardes m.m.?

Omdømme 2
Badge

Det ved jeg ikke så meget om, er det Yousee tv eller hvordan? Her mener jeg det skal køres på vlan 106 altså skal du vlan tagge en lang port til 106

Ellers kan man vist køre noget QoS på din netgear?

@BH81 Ja det er Yousee TV. Jeg fik det til at virke ved at åbne den samme port på min router som var åbnet på Kaon routeren fra Yousee (se porten ved at logge ind på Kaon routeren). 

Jeg oplever imidlertidig at min hastighed vha. min egen router (Netgear Nighthawk X6) er kraftigt reduceret (8-10 gange nedsat) vha. vlan 101 tag opsætning på router. Oplever du/I det samme når I kobler jeres egen ruter på? Kan der være noget andet opsætning der skal slås til? Jeg har en Netgear Nighthawk X6 router, som burde være rimelig god til opgaven skulle jeg mene eller tager jeg fejl. 

Nogen ideer?

Omdømme 7
Badge +7

Hej 

Jeg har opdateret mit svar i tråden, som trådstarter linker til. Det kan ses her:
https://forum.yousee.dk/bredbaand-via-telefonstikket-dsl-28/kaon-3420-i-bridge-mode-105151/index2.html#post151602

Hej.

Jeg har lige fået det til at fungere.

Jeg får fiber leveret.

Først tog jeg min KAON 3420 og pakkede den pænt ned. Og trak kabel direkte fra converteren og over i min UDM-Pro. Derefter gik jeg ind og edditerede i "WAN" indstillingen. Her satte jeg under VLAN: 101 og under MAC indsatte jeg den MAC-adresse som står både på siden af KAON kassen og i bunden af KAON routeren. 

Dette virker nu upåklageligt, og Yousee routeren er placeret der hvor den gør mest gavn, langt væk fra mit netværk 😊

Ps. Bridge Mode virker stadig ikke, så lad være med at prøve, det er spild af tid 😊

Besvar