Spørgsmål

Kan internet fordeles i eksisterende coax kabler

Hej Forum

Setup:

youSee Bredbånd 300/60 Mbit (ombygget til Giganet i 2019 så vidt jeg har forstået) gennem coax. Ingen kabel TV. 

SAGEM 3890v3 ved youSee hovedstik leverer Wifi til alle brugere (APTV, computere, tablets, telefoner, spillekonsoller). Forbindelsen til antennestik frakoblet i youSee splitter data/TV. Slutmuffe på TV udgang.

Nye coax kabler/antennestik (2017) til 3 udtag. Antenne splitter med 3 udgange hvoraf en har slutmuffe. Dvs en streng er med sløjfedåse og slutdåse (de sidder ens på hver sin side af samme væg). Den anden streng er med slutdåse.

Jeg har søgt generelt på nettet og læst her på forum også, men det ser ikke ud til at de coax/data adaptere Radiomanden henviste til hos AV Cables længere findes.

Jeg har fundet noget der hedder Actiontec (MoCA) i USA:

https://www.actiontec.com/wifihelp/wifibooster/ethernet-over-coax-make-wifi-better/

Fandt også dette link:

https://dkthome.dk/en/support-en/step-by-step-installation-of-iploc/

Jeg kan ikke finde beskrivelser om det virker med youSee.

Ønske: data via coax til alle tre udtag, gerne med en LAN switch eller hub ved første udtag i sløjfestreng, da her er APTV, spillekonsol og Smart TV. Ved andet udtag i sløjfestreng Smart TV. Ved 3. udtag computer.

Håber I har nogle ideer :-)

4 Kommentarer

Omdømme 6
Badge +5

Hej.

Hvis du læser denne post (https://forum.yousee.dk/fri-snak-12/tv-data-105999) og mit indlæg, får du svaret at det ikke kan lade sig gøre, da du kun have router tilsluttet ét sted. Yderlige oplysninger kan fåes ved at læse posten.

-Brian

Hej Brian 

Tak for svar. 
Jeg er med på, at router kun kan stå ét sted. 
Mit spørgsmål gik på om det er muligt, at sende data gennem coax med MoCA eller iploc hos YouSee. 
Begge systemer anvender angiveligt eksisterende coax kabler til at sende data. Dvs ved hovedstik hvor router sidder nu, burde det kunne lade sig gøre at tilslutte MoCA/iploc afsender, sende data gennem coax, tilslutte MoCA/iploc modtager og så have kablet dataforbindelser. 
Jeg er blot usikker på om YouSee signal understøtter det?

L

Omdømme 6
Badge +5

Hej,

Så skal du også tænke på at, for at det kan virke, skal du afbryde det eksisterede Coax kabel i huset fra den dåse hvor din data kommer ind, og din Router er tilsluttet, ellers vil dine adaptere forstyrre dit normale internetsignal. Vær også opmærksom på at dine data, hvis du ikke afbryder Coax, bevæger sig udenfor dit netværk, og derved kan forstyrre Yousee installationer, og du derved er du i far for at få afbrudt dit internet. Selv hvis du afbryder din Coax fra det sted hvor din router sidder, griber du ind i en Yousee installation, og kan risikere at de afbryder din internet, hvis det forstyrrer deres signal, eller de finder ud af det, ved f.eks. fejlsøgning el .lign.

-Brian

Vil blot være sikker på vi ikke misforstår hinanden. 
Router tilsluttes hovedstik. LAN udgang fra router til MoCA/iploc sender. Coax udgang fra sender til delefilter til de tre antennestik i tre rum. I hvert rum MoCA/iploc modtager i antennestik. LAN udgang fra modtager til computer mm. 

Besvar