Spørgsmål

Kan ikke aktivere nyt modem fordi aktiver.mitwifi.dk fejler


Hej alle

 

Jeg er flyttet og har i den forbindelse bestilt bredbånd gennem coax-stikket hos YouSee og modtaget modem osv. Jeg kan imidlertid ikke få lov at aktivere mit internet (og har været internet-løs i tre dage nu), fordi jeg får fejlmeldinger, når jeg prøver at tilgå aktiveringssiden ‘aktiver.mitwifi.dk’.

I går fik jeg “403 - Forbidden” fejlmeldinger, og nu får jeg enten at vide, at “DNS-adressen blev ikke fundet” eller også kan jeg godt komme ind på siden, men får beskeden “Der er sket en fejl, prøv igen senere” og kan ikke logge ind. Jeg kan godt tilgå siden hvis jeg bruger mobildata, men ikke når jeg forbinder til den nye router.

Jeg har været i kontakt med YouSee flere gange i går og i dag og både prøvet at genstarte routeren, nulstille den, rydde mine cookies osv., prøve andre browsere og devices, skrue stikket af og på igen, og så videre. Jeg er overbevist om, at der ikke er noget i vejen med min opsætning af udstyret, og har haft familiens IT-konsulent til at tjekke det for en sikkerheds skyld.

 

Har nogen af jer oplevet noget i samme stil? Kan I gennemskue, hvad der er galt? Hvordan løste I det?

 

Mvh Katrine


Denne tråd kan ikke kommenteres

28 Kommentarer

Lige med hensyn til fejlen “Der er sket en fejl, prøv igen senere”… Du får altså aktiveringssiden frem, men den melder fejl ved login (når du tilgår siden via coaxforbindelsen)? Har du gennemgået aktiveringsdatoen med support?

Hej synes ikke rigtigt jeg er nogen forslag, du har jo stort set prøvet alt tænkeligt. 

Kan youSee Teknisk support, ikke hjælpe dig med at komme på/aktiver.mitwifi.dk.

Mandag - Fredag: 8 - 18 . På 70703237. https://ny-kundeservice.yousee.dk/kontakt

Omdømme 6
Badge +8

Hej alle

 

Jeg er flyttet og har i den forbindelse bestilt bredbånd gennem coax-stikket hos YouSee og modtaget modem osv. Jeg kan imidlertid ikke få lov at aktivere mit internet (og har været internet-løs i tre dage nu), fordi jeg får fejlmeldinger, når jeg prøver at tilgå aktiveringssiden ‘aktiver.mitwifi.dk’.

I går fik jeg “403 - Forbidden” fejlmeldinger, og nu får jeg enten at vide, at “DNS-adressen blev ikke fundet” eller også kan jeg godt komme ind på siden, men får beskeden “Der er sket en fejl, prøv igen senere” og kan ikke logge ind. Jeg kan godt tilgå siden hvis jeg bruger mobildata, men ikke når jeg forbinder til den nye router.

Jeg har været i kontakt med YouSee flere gange i går og i dag og både prøvet at genstarte routeren, nulstille den, rydde mine cookies osv., prøve andre browsere og devices, skrue stikket af og på igen, og så videre. Jeg er overbevist om, at der ikke er noget i vejen med min opsætning af udstyret, og har haft familiens IT-konsulent til at tjekke det for en sikkerheds skyld.

 

Har nogen af jer oplevet noget i samme stil? Kan I gennemskue, hvad der er galt? Hvordan løste I det?

 

Mvh Katrine

Prøv at ring til YouSee, de kan manuelt slette/rette MAC adresser, når aktiver.mitwifi.dk fejler.

Tak for svar begge to - jeg har snakket med YouSee teknisk support flere gange i går og i dag, men ingen af dem nævnte MAC-adresser, og de kunne ikke hjælpe mig med at få hul igennem. Sidste gut jeg talte med mente, at det var et problem hos dem, der skulle løses, men det skete ikke. Nu er jeg i kontakt med en på deres facebookside som mener, at der er noget i vejen med signalet, så jeg ender nok med at skulle have en tekniker ud. Sikke et hurlumhej!

 

Hej ja så finder Teknikkeren, nok ud af hvor fejlen ligger. 

God dag, 

Kan vi så konkludere, at det ikke skyldes aktiveringsdatoen? Hvis den ligger i fremtiden, får man netop “der er sket en fejl”.

Kan vi så konkludere, at det ikke skyldes aktiveringsdatoen? Hvis den ligger i fremtiden, får man netop “der er sket en fejl”.

Ja det kan vi godt Forummanden, 

403 plejer oftes også at betyde ingen Internet,  Bemærket jeg nu endeligt godt.

Men man kan jo altid være bagklog, :grin:

God dag, 

Aktiveringsdatoen var den 21.01.2022, så det burde jo være i orden. De sender en tekniker ud på onsdag, og så håber jeg, han kan ordne problemet. Til den tid er det også seks dage uden netadgang, som jeg jo ellers har betalt for - det er altså lidt irriterende når nu man arbejder online meget af tiden. Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu. Tak for jeres svar og rigtig god dag :relaxed:

Problemet er, at der oplyses flere forskellige fejl (som kan opstå af forskellige årsager). Der smides samtidig en mobilforbindelse ind i billedet. Det gøre billedet mindre skarpt. :relaxed:

De sender en tekniker ud på onsdag, og så håber jeg, han kan ordne problemet.

Okay,. Dvs. I er kommet frem til, at modemmet ikke lyser korrekt i downstream og upstream?

Omdømme 7
Badge +9

Det er vel ikke tilsluttet på et udtag hvor der ikke er returvej, eller der er en fordeler/forstærker på der ikke har returvej.?

Omdømme 6
Badge +8

Tak for svar begge to - jeg har snakket med YouSee teknisk support flere gange i går og i dag, men ingen af dem nævnte MAC-adresser, og de kunne ikke hjælpe mig med at få hul igennem. Sidste gut jeg talte med mente, at det var et problem hos dem, der skulle løses, men det skete ikke. Nu er jeg i kontakt med en på deres facebookside som mener, at der er noget i vejen med signalet, så jeg ender nok med at skulle have en tekniker ud. Sikke et hurlumhej!

 

Deres kundeservice medarbejdere, det kan nogle gange være lidt som at vinde i Lotto eller ikke :thinking:

Aktiveringsdatoen var den 21.01.2022, så det burde jo være i orden. De sender en tekniker ud på onsdag, og så håber jeg, han kan ordne problemet. Til den tid er det også seks dage uden netadgang, som jeg jo ellers har betalt for - det er altså lidt irriterende når nu man arbejder online meget af tiden. Nå, men det er der jo ikke noget at gøre ved nu. Tak for jeres svar og rigtig god dag :relaxed:

Jo det skal nok komme i orden, og ja er ikke sjovt at mangel internet og især til arbejde.

Lykke til med det hele, og tak og God dag forsat, :relaxed:

De sender en tekniker ud på onsdag, og så håber jeg, han kan ordne problemet.

Okay,. Dvs. I er kommet frem til, at modemmet ikke lyser korrekt i downstream og upstream?

Modemmet lyser korrekt i dag, men jeg har alligevel ikke nogen internetforbindelse, når jeg forbinder til det. Meget underligt

Det er vel ikke tilsluttet på et udtag hvor der ikke er returvej, eller der er en fordeler/forstærker på der ikke har returvej.?

Hmm, måske, hvordan tjekker jeg det? Jeg er ikke så erfaren med den slags, men har bare tilsluttet modemmet til coax-stikket i væggen, som der stod i manualen. 

Omdømme 7
Badge +9

Det kommer helt an på hvordan de enkelte udtag er forbundet, men da du skriver at der både indikeres at der Upstream og Downstream, så er det ikke tilfældet, for så ville der ikke være Upstream.

Omdømme 6
Badge +8

Det er vel ikke tilsluttet på et udtag hvor der ikke er returvej, eller der er en fordeler/forstærker på der ikke har returvej.?

Hmm, måske, hvordan tjekker jeg det? Jeg er ikke så erfaren med den slags, men har bare tilsluttet modemmet til coax-stikket i væggen, som der stod i manualen. 

Har du kun det ene coax udtag i væggen, hvis du har andre kan de afprøves. Men teknikeren skifter sikkert en dåse eller lign. Og så kører det, og så er slut med at holde fri 😄

Omdømme 7
Badge +9

Der skrives at der både er Upstream og Downstream, så er der jo Returvej.

Omdømme 6
Badge +8

Der skrives at der både er Upstream og Downstream, så er der jo Returvej.

Ja radiomand men det virker jo ikke

Omdømme 7
Badge +9

Nej det gør det så ikke, men årsagen er så ikke manglende returvej.

Opdatering: teknikeren var her og fandt aldrig ud af, hvad præcist fejlen var, men kunne godt se, at der var en fejl. Han skiftede modemmet og så kom jeg online :) 

Tak igen for gode råd herinde!

Opdatering: teknikeren var her og fandt aldrig ud af, hvad præcist fejlen var, men kunne godt se, at der var en fejl. Han skiftede modemmet og så kom jeg online :) 

Tak igen for gode råd herinde!

Hej Godt du fik det løst KatM. Kan jo sagtens være en fejl, i Modemmet/Routeren. Selv et nyt.

God dag, :relaxed:  

Opdatering: teknikeren var her og fandt aldrig ud af, hvad præcist fejlen var, men kunne godt se, at der var en fejl. Han skiftede modemmet og så kom jeg online :) 

Tak igen for gode råd herinde!

Af hensyn til min nysgerrighed: Kunne teknikeren få adgang til aktiveringssiden, men hvor siden så meldte “der er sket en fejl”, når I forsøgte at logge ind?

Opdatering: teknikeren var her og fandt aldrig ud af, hvad præcist fejlen var, men kunne godt se, at der var en fejl. Han skiftede modemmet og så kom jeg online :) 

Tak igen for gode råd herinde!

Af hensyn til min nysgerrighed: Kunne teknikeren få adgang til aktiveringssiden, men hvor siden så meldte “der er sket en fejl”, når I forsøgte at logge ind?

Ja god point jeg prøvet år tilbage ligne, med en ny Router, Da logget Teknikerne på vide af sin Bærbar PC. 

Forummanden desværre, var der en fejl i min Router/  De er dygtigt de Tekniker der. :relaxed:

Jeg er åben for en anden mulighed: at modemmet stod med en forkert status i databasen og derfor ikke kunne aktiveres (ligesom hvis man forsøger at aktivere modemmet før aktiveringsdatoen).

Men det kræver naturligvis, at modemmet som sådan fungerer og kan få fat i aktiveringsportalen. :relaxed: