Spørgsmål

Kan godt lide at høre 50' musik

Omdømme 4
Badge +1

Problemet er bare, at jeg ikke husker kunstnerne bag musikken, så hvis jer brugere på dette herlige forum kan komme med forslag, så er jeg mere end taknemlig 😉

Hører yousee og youtube- musik, så alle forslag er kærtkommet 😊

Vil godt benytte lejligheden til at takke yousee, for deres gestus over for brugerne. Angående. Gratis kanaler i påsken 😊

13 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile:  Ok Javel 

Omdømme 7
Badge +6

:slight_smile: Dette nummer der husker jeg. Persen M. sågar på dansk med Bamses venner-  Er så den originale udgave dit link der..  

Nej, originalen er fra Amerikaneren Pat Boone der er udgivet det samme år, men det er en version med mindre “go” i den end versionen fra Lis og Jørn Grauengaards Orkester.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Dette nummer der husker jeg. Persen M. sågar på dansk med Bamses venner-  Er så den originale udgave dit link der..  

Omdømme 7
Badge +6

Der er forresten en Dansk sangerinde som du kan prøve at undersøge. Hende havde jeg svedt totalt ud, da hendes karriere startede in 1958, da hun kom med i Jørn Grauengaards Orkester: Lis Bjørnholt

Tror du vil kunne li’ hende. Det var hende der bragte Speedy Gonzales Twist til Danskerne i 1962 og stilen var faktisk stadig 50’er agtig selv på det tidspunkt for hende og bandet’s musik.

https://www.youtube.com/watch?v=NTki1WJhE7g

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Det var sål lidt Phoenix, ja er mange gode nummer fra denne tid

Omdømme 4
Badge +1

Jeg takker alle for input.Har lige fundet og høre i øjeblikket, Jive Bunny 😉 The perfect musik of 50,er ? 😉 😊

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: En fin liste Persen M 

Omdømme 7
Badge +6

:slight_smile: Der er nok at tage fat på, er jo en del fra 50' Erne . hvilken Kategori for musikgenrer går du efter.

Går efter kunstneren som synger. Beder bare om forslag til 50’er forlag. Ikke andet 😉

Brugere havde mulighed for link’s ? Hvis 50’er musik var eller god musik 😊

Her er en liste med amerikanske kunstnere, desværre ikke oprettet alfabetisk, men der er mange som man kan prøve at undersøge eks. på YouTube.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_1950s_musical_artists

Det er desværre ikke lykkedes mig at finde en lignende liste over Danske kunstnere. Jeg ved kun at den Danske ungdom dengang var mere til traditionel Jazz end den Rock musik der også dukkede op.

Omdømme 5
Badge +5

:slight_smile: Du skulle finde Go-Go Dancers 60's. 1960's Little Betty Boop Also Appears. på YouTube fed gammel sang.

Og Little Richard - Lucille (1957) [Long Version, High Quality Sound]

Dizzy - Tommy Roe

The Doors

Omdømme 4
Badge +1

:slight_smile: Der er nok at tage fat på, er jo en del fra 50' Erne . hvilken Kategori for musikgenrer går du efter.

Går efter kunstneren som synger. Beder bare om forslag til 50’er forlag. Ikke andet 😉

Brugere havde mulighed for link’s ? Hvis 50’er musik var eller god musik 😊

Omdømme 5
Badge +5

Omdømme 7
Badge +7

Det er der masser af, på forsiden bl.a er der en kategori der hedder 50´er,

Omdømme 4
Badge +1

Overskriften skulle have været beskrevet. Kan godt lide at hører 50’er musik 😉

Besvar