Svar

Ingen IP fra 3890V3 i bridge mode

Badge

Jeg har prøvet at sætte min 3890V3 i bridge mode, men får aldrig tildelt nogen IP. Hverken på min router eller direkte på en computer.

Lige efter genstart af modemmet får jeg dog tildelt 192.168.100.2, men den “forsvinder” efter 1-2 minutter (når modemmet får internet?). Hvis jeg er hurtig og prøver at åbne 192.168.100.1, kan jeg ikke logge ind, pga. forkert brugernavn/password?!

Jeg kørte med stor succes i bridge mode på mit gamle Netgear modem, før jeg fik gigabit for år tilbage.

Skal man virkelig ringe til support, for at få det til at virke?

FW: FAST3890V3_TDC-SIP_sw18.76.10.15k

icon

Bedste svar af tougher 11 May 2022, 22:33

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

15 Kommentarer

Badge

Jeg kontakter support 😑

Omdømme 5
Badge +1

Har du aktiveret din router på https://aktiver.mitwifi.dk/

Badge

Har du aktiveret din router på https://aktiver.mitwifi.dk/

Så langt kommer jeg slet ikke :) Min router (eller computer) får ingen IP (213.32.240.x) fra modemmet, når først modemmet får internetforbindelse, når det er i bridge-mode. Support siger at det kan tage op til 2 timer at få en IP og jeg har ventet i over 3.

Har snakket med support, men de kan umiddelbart ikke hjælpe. Fedt at have købt et WiFi 6 access point og sat den perfekte router op til ingen verdens nytte :/

Omdømme 5
Badge +1

Har du prøvet at resette yousee router?

Det kan jo også være en fejl på routeren, så en mulighed kunne være at få den byttet.

En anden mulighed er DMZ.

Badge

Har du prøvet at resette yousee router?

Det kan jo også være en fejl på routeren, så en mulighed kunne være at få den byttet.

En anden mulighed er DMZ.

Har haft den nulstillet en del gange efterhånden og synes faktisk den er lidt for hurtig til at komme tilbage uden der umiddelbart er ændret noget.

Jeg håber lidt at support ender med at give mig en ny, bare for at udelukke den mulighed.

Hvad har DMZ med noget at gøre?

Når 192.168.100.2 forsvinder, hvad står der så?

Badge

Når 192.168.100.2 forsvinder, hvad står der så?

wan (22580): udhcpc: lease of 192.168.100.10 obtained, lease time 122
Interface 'wan' is now up
wan (22580): udhcpc: sending renew to 192.168.100.1
wan (22580): udhcpc: sending renew to 0.0.0.0
wan (22580): udhcpc: lease lost, entering init state
Interface 'wan' has lost the connection

Det er fra min nye router, der kører OpenWRT, som har 1000 muligheder for fejl 40 :) Men det er samme problem direkte på min computer og en gammel router, som fungerede fint som router efter et Netgear kabelmodem i bridge-mode.

Har haft kontakt med support og de kan godt se min routers MAC-adresse, men at den ikke får nogen IP. De foreslår jeg at prøver at vente i endnu længere tid end de standard 2 timer, så prøver jeg natten over og så må vi se.

Besynderligt. Normalt får man en 10.x ip (uregistreret enhed) umiddelbart efter modemmet har etableret kontakt, efter det er sat i bridge mode, som så kan bruges til at tilgå aktiver.yousee.dk.

Jeg har set et par andre nævne problemer med bridge mode, så jeg har lige efterprøvet. Med 3890v2 og nyeste firmware får jeg en 10.x ip med det samme (192.168.100.x - indtil modemmet har etableret kontakt).

Hvor mange enheder har du koblet på modemmet (ikke bag din router), når du sætter det i bridge mode (kun x antal kan få en 10.x ip)?

Badge

Hvor mange enheder har du koblet på modemmet (ikke bag din router), når du sætter det i bridge mode (kun x antal kan få en 10.x ip)?

Kun en, enten router eller computer. Lige nu har jeg sat en “dum” router bag modemmet, for at udelukke en fejl 40 i OpenWrt.

I øvrigt tak for at du sætter dit udstyr på spil.

Jeg har lige prøvet noget lidt “ulovligt”, at give min OpenWrt-router samme IP-opsætning som mit Sagem-modem (IP: 185.118.251.x, subnet: 255.255.255.240, gateway: 185.118.251.209) i ikke-bridge-mode og DET VIRKER 😮 Skal hverken ind på aktiver.mitwifi.dk eller noget i den stil. Det var bare et forsøg og min 185.118.251.x adresse er leaset i 24 timer, så det går jo nok, men noget overraskende.

Badge

Kors i skuret! Jeg gav op for i dag og nulstillede mit modem. Nu får DET ingen IP.

05.05.2022 22:07:07	Fejl	DHCPC	
WAN DHCP client (1) failed

05.05.2022 22:03:40 Fejl DHCPC

...

05.05.2022 21:45:55 Fejl DHCPC

05.05.2022 21:42:42 Fejl DHCPC

Ja, det virker spændende. Ud fra dine forsøg, tænker jeg, at udfordringen med  den midlertidige 10.x ip i bridge mode også ligger hos TDC/Yousee.

Badge

Måske de endegyldigt er løbet tør for IP-adresser 😄

Min forbindelse var oppe at køre igen her til morgen.

Badge

Det er godt nok frustrerende ikke kunne gøre noget, når problemet er ude af ens hænder.

Jeg har (måske lidt naivt) indkøbt og installeret et WiFi 6 AP og opsat en støvet Raspberry Pi som router og så løber jeg panden mod muren på noget som normalt bare virker.

Badge

Fik nyt modem (eller router som Hiper support insisterer på at kalde det) og nu virker alt som det skal. Det tog mindre end 10 minutter, før jeg var på via min egen router.

Badge

TADAAAAA!