Svar

Ingen internet til Unifi Dream Machine router

Min nye router kan ikke få internet - nogen der har nogen fif (har prøvet at ringe til Yousee support, dog uden held)

Jeg har Yousee Fastcom 3890v2 router som er sat i bridgemode. Når jeg tilslutter Lan kabel i Port 1, og sætter det over i min PC., så er der hul igennem ud til nettet.

Hvis jeg flytter stikket fra PC’en over i internet indgangen på den nye router, så kan Unifi routeren ikke få internet forbindelse.

Jeg har fulgt de syv trin der er i Yousee’s guide, men når jeg når til “aktivering af wifi”, så sker der ikke andet end at jeg får nedenstående billede frem - og herfra aner jeg ikke hvad jeg skal gøre.

Hvis jeg klikker på den grønne knap, så skal jeg logge ind igen med mit konto og aktiveringsnummer.

• Nogen der kan hjælpe mig videre herfra?

Jeg har kabel fra 3890v2 port 1 over til internet indgang på Unifi routeren.

icon

Bedste svar af Slangefar 1 September 2021, 20:42

Se original

7 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Yousee vil ikke hjælpe dig med din egen router,  men driller aktivering af egen router plejer de dog at hjælpe til. Du ringer til YouSee på 70 70 40 40 og siger aktivering af egen router driller, og om de manuelt vil aktivere din egen router. Snakker du med en med forstand vil vedkommende bede om din routers MAC adresse og aktivere den for dig. 

Hej Slangefar

Tak for svaret. Jeg prøver at ringe i morgen, jeg syntes dog det er “træls” at det ikke kan lykkes selv at få den sluttet til, når nu man følger anvisninger til punkt og prikke (eller det tror jeg da i hvert fald jeg har gjort :)

Så hvis der er nogen der har en opskrift, eller et link til noget der virker, så vil jeg meget gerne se det (uagtet om jeg får det hen igennem Yousee en af de kommende dage).

Omdømme 7
Badge +7

Der har gennem tiden været flere opskrifter i dette forum om "bridge mode".  Brug ikke forums søge funktion, men brug Google i stedet for at finde dem. 

Omdømme 7
Badge +7

Husk at slukke for WiFi i din 3890 router. Det sker desværre ikke automatisk ved "bridge mode". 

Omdømme 2
Badge

Jeg har Yousee Fastcom 3890v2 router som er sat i bridgemode. Når jeg tilslutter Lan kabel i Port 1, og sætter det over i min PC., så er der hul igennem ud til nettet.

Hvis jeg flytter stikket fra PC’en over i internet indgangen på den nye router, så kan Unifi routeren ikke få internet forbindelse.

Jeg ville tro. at din yousee router er ikke i bridgemode, ellers ville du ikke kunne gøre ovennævnte..

Jeg ville tro. at din yousee router er ikke i bridgemode, ellers ville du ikke kunne gøre ovennævnte..

Det kan man faktisk godt, hvis denne computers netkort er registreret. Om man registrerer en router eller en computer, betyder ingenting.

Her er lige en opfølgning på denne tråd.

Det lykkedes mig aldrig selv at få internet igennem til min nye router. Det lykkedes en flink Yousee tekniker efter ca. 15 min at få sat MAC adressen på den nye router ind i deres system, og wupti, så var der hul igennem og der er nu internet i huset via min nye wifi router :)

Til info, så var 3890v2’eren sat rigtig nok i bridge mode, det samme med kabler - det eneste der manglede var at modemet (3890V2 i bridge) ville snakke med den nye router.

Tak for hjælpen hele vejen rundt :)

Besvar