Spørgsmål

Hvorfor siger "Mit Yousee" at jeg har 300/60?

Jeg ser pludselig at jeg ifølge “Mit Yousee” har 300/60 Mbps.

Det er forkert - jeg har 50/50, både i praksis og ifølge aktiveringssiden.

Hvad foregår der?  Er de på vej til at opgradere mig uden at spørge først?

Og kan jeg i så fald stole på at min forbindelse forbliver klippestabil som den er nu?

23 Kommentarer

Og hvis jeg går ind på siden hvor jeg kan se hvad jeg kan få af hastigheder, så kommer der først en underlig advarsel om at jeg har et produkt (300/60) de ikke mere sælger !? - men det har jeg jo heller aldrig haft eller ønsket.

Omdømme 6
Badge +5

Jeg ser pludselig at jeg ifølge “Mit Yousee” har 300/60 Mbps.

Det er forkert - jeg har 50/50, både i praksis og ifølge aktiveringssiden.

Hvad foregår der?  Er de på vej til at opgradere mig uden at spørge først?

Og kan jeg i så fald stole på at min forbindelse forbliver klippestabil som den er nu?

:slight_smile: Er svært at svare, på siden her er et kunde til kunde forum.

Er du i tvivl kan du fange. teknisk support frem til klokken 20.00. 70704040.

De kan også fanges her  https://www.facebook.com/youseedanmark/  Skriv i Opret opslag.

Under mere på deres side FB. vælger du. fælleskab kan du se dit opslag. 

Kan dog tilføje min hastighed er også opgraderet fra 150\30 til 300\60 til samme pris. 300\60 sælges ikke længere, så nedgradere du til mindre.  kan du ikke skifte tilbage igen til 300\ 60. blot et tip.:slight_smile:

God aften. 

De er i gang med at opgradere stort set alle kunder. I denne omgang følger der ikke en prisstigning med.

Tak for svarene.

Underligt at de ikke fortæller mig at de vil opgradere, hvis det er det der sker.

Er den 300/60 mon så en Docsis 3.0 eller 3.1?  Jeg er lidt bekymret over alle de problemer jeg har læst om at folk har med 3.1.

Og jeg er i øvrigt perfekt tilfreds med min velfungerende 50/50.  Den er stabil, og den faste ip-adresse lader til faktisk at være fast.

300/60 er DOCSIS 3.0.

Det er vist meningen, at de sender breve ud, men det lykkes ikke altid. Jeg blev opgraderet for en måned siden, men jeg har ikke fået noget e-brev (jeg fik heller ikke noget ved forrige  automatiske opgradering).

Omdømme 6
Badge +5

300/60 er DOCSIS 3.0.

Det er vist meningen, at de sender breve ud, men det lykkes ikke altid. Jeg blev opgraderet for en måned siden, men jeg har ikke fået noget e-brev.

Nej jeg var hellere ikke klar over dette. har hellere intet modtaget.  

Tak for svarene!

Jeg er noget beroliget ved at høre at det stadig er 3.0.  Men irriteret over at de laver ting om uden at spørge, eller i det mindste orientere om det.  Det kan ikke være svært at sende en mail.

De går snart ud i pressen med det, så hører I om det der. :relaxed:

Omdømme 7
Badge +6

De er i gang med at opgradere stort set alle kunder. I denne omgang følger der ikke en prisstigning med.

Så må man da håbe at det endelig medføre pris nedsættelser, for samtlige der stadig er strandet med kun at have mugligheden for en kobber forbindelse, da priserne på de langsommere hastigheder ikke har matchet i årevis, når det sammenlignes med de højere hastigheder der forefindes via coax eller fiber til en lavere pris.

Jeg betaler eks. 10 kr mere om måneden for en 35/5 end hvad andre betaler for en 50/10 via coax.

Ikke just fair med sådan en forskelsbehandling, det synes den TDC teknikker heller ikke at det er, som der bor i det samme boligområde som mig, der også er strandet med en 35/5 kobber forbindelse.

Min forbindelse blev også pludselig og uden varsel igår ændret fra 300/60 til 1000/100. Jeg opdagede det kun fordi forbindelsen gik ned i nogle minutter. Tilfældigvis foretog jeg en speedtest umiddelbart efter den kom op igen og blev grundigt overrasket.

Når jeg går ind på Mit YouSee kan jeg se at min pris nu er lavere end før selvom jeg altså nu har den højeste hastighed. Men hvis jeg kigger på deres prisoversigt, passer det slet ikke. Det skal siges at jeg har foreningsrabat. Men den burde fremgå af oversigten også.

Det hele er ret mystisk og selvom jeg da er glad for både hastighed og pris, ville det være rart at blive informeret i forvejen.

Jeg fik opgraderingen til 300/60 i formiddags.  Den ser umiddelbart ud til at virke fint.

Men der er noget underligt med prisen:

På “Mit YouSee” står der at mit produkt er 300/60 for 319 DKK.  Og med småt lige under står der “Inkluderede fordele: YouSee Mail, Fast IP-adresse “.  Men nederst på siden står der at jeg har et “Tilkøb” af fast IP-adresse for 98 DKK.

Det virker inkonsistent.  Og hvis jeg skal betale 319 + 98 DKK, så er det jo 417, hvilket er en del mere end jeg hidtil har betalt - uden varsel.  Så det kan de nok ikke mene for alvor.  Jeg tror jeg venter og ser den næste faktura.

(Jeg plejer at betale 279 for 50/10 + 49 for fast IP-adresse + 50 for ekstra upload = 378 DKK i alt.)

Omdømme 5
Badge +2

Her er hastigheden også ændret fra 500/500 til 1000/500 Mbit, og prisen er ændret fra 379 kr til 299 kr på Mit Yousee. Jeg kan ikke umiddelbart se prisen på ekstra upload. En Speedtest siger  848/564 Mbit

Omdømme 5
Badge +2

Nu har jeg også fået en mail om ændringen

Jeg får næppe nogen mail. De sender som regel kun noget, når prisen sættes op. :relaxed:

Omdømme 6
Badge +5

:slight_smile: Måske den dukker op Forummanden. Fik selv en mail i dag.. 

God aften,-  

Omdømme 2
Badge

Jeg venter stadig i spænding, da “Mit YouSee” slet ikke viser, hvilken hastighed jeg har. Og udover det, så har YouSee-butikken hvor jeg bor, tilbud på højere hastighed til lavere pris, end jeg betaler nu. :angry:

:slight_smile: Måske den dukker op Forummanden. Fik selv en mail i dag..

Jeg tror det faktisk ikke. Jeg venter stadig på sådan en mail fra forrige autoopgradering sidste år. Det gør såmænd heller ikke noget, da jeg plejer at opdage de ændringer alligevel. Jeg er mere nysgerrig efter at vide hvorfor nogle kunder tilsyneladende er fanget i et mail-hul. Jeg er f.eks. tilmeldt deres driftsinformation, men det er flere år siden jeg sidst har modtaget en driftsmail :relaxed:

Omdømme 7
Badge +6

Ja jeg ved ikke om jeg skal tage det som en hån eller ej med at jeg er strandet med en sløv 35/5 via kobber og ikke kan få internet via coax, men jeg synes det er yderst underligt at jeg på min mail adresse skal modtage en mail der er tiltænkt min far om at han får opgraderet hans internet til en 300/60.

Jeg syntes i hvert fald ikke det er sjovt at modtage sådan en mail, når YouSee’s internet mugligheder er så ekstremt handicappede som de er for mit vedkommende.

Medmindre I er koblet på et lukket foreningsanlæg, har du så prøvet at bestille en coax-forbindelse hos en af wholesale-udbyderne?

Omdømme 7
Badge +6

Medmindre I er koblet på et lukket foreningsanlæg, har du så prøvet at bestille en coax-forbindelse hos en af wholesale-udbyderne?

Vi har godt nok en en antenneforening. Coax har jeg kun haft snakket med kundeservice om dette var mugligt at opgradere til det fra min kobber forbindelse, hvor så svaret var nej til det, fordi han allerede optog den forbindelse, så derfor er jeg stadig på kobber som jeg har været siden jeg fik en internet forbindelse for lidt over 20 år siden.

Vores mail adresser kommer helle ikke engang nærheden af hinanden, hans er en Webspeed adresse og min en god gammeldags post.tele.dk adresse.

Den eneste muglighed jeg har, er skulle opsige mit abo og så benytte hans coax internet forbindelse hvis jeg ønsker en højere hastighed, hvilket ikke lige umiddelbart er en gangbar løsning, så jeg må vente og se om TDC pludselig finder på at grave fiber ned i vores boligområde, hvilket YouSee i det mindste nu siger ikke er udelukket at det kommer til at ske på et tidspunkt, da fiberet allerede eksisterer lige uden for boligområdet og er meget nemt at grave ned hos os, da alle husene i boligområdet er rækkehuse.

Det er ikke en teknisk begrænsning, men en begrænsning i deres administrationssystem. Derfor kan en af wholesaleudbyderne måske gå ind og tilbyde en coax-forbindelse.

Omdømme 7
Badge +6

Det er ikke en teknisk begrænsning, men en begrænsning i deres administrationssystem. Derfor kan en af wholesaleudbyderne måske gå ind og tilbyde en coax-forbindelse.

Ikke iflg. YouSee, der er det en teknisk forhindring i vores boligområde der for hindrer det.

Så jeg må vente og krydse fingrer for om der sker noget i 2021 ang. TDC og deres fiber, grundet den udmelding fra YouSee at vi er et boligområde, hvor det er et meget nemt at lægge fiber ned fordi at hele området består af rækkehuse.

Signalet kan i de fleste tilfælde deles ud til to modemmer med en simpel splitter. En af udfordringerne i deres system er to abonnenter på samme adresse.

Besvar