Har modemkorrektioner noget med hastigheden at gør?

Hej, jeg har nulstillet mit modem (Sagem 3890V3) for ca 1,5 time sidenog når jeg kigger under forbindelsesoplysningerne ser det ud til at jeg får en masse  korrektioner på kanal 97 og 98. (se nedenfor)

Jeg har en 1000/500 forbindelse men har aldrig kunne få over 350 mbit download på Yousees egen hastighedstest - selv med kabel forbundet direkte i modem - upload kører typisk bedre. Har haft teknikker ude og han måler fuldt hul igennem med sit måleværktøj - men jeg kan ikke ramme noget i nærheden.

Kan de mange korrektioner have noget med den manglende hastighed at gøre?

3 Kommentarer

Det er OFDM-kanalerne (DOCSIS 3.1), og det er mere normalt end det er unormalt med høje tal i den kolonne. Problemet ligger et andet sted.

Det er OFDM-kanalerne (DOCSIS 3.1), og det er mere normalt end det er unormalt med høje tal i den kolonne. Problemet ligger et andet sted.

OK, mange tak for svar.

Ser de øvrige tal fornuftige ud? - beklager har ikke den tekniske forståelse til at tolke på dette output

Har du/I nogen ide om hvor jeg kan lede for at finde den forsvundne hastighed?

De hastighedsmålinger jeg har lavet har være med kabel (cat 6, og 8 begge skærmet) direkte mellem modem og laptop (i7) uden andet tilsluttet og wifi slået fra.

De hastighedsmålinger jeg har lavet har være med kabel (cat 6, og 8 begge skærmet) direkte mellem modem og laptop (i7) uden andet tilsluttet og wifi slået fra.

Mit bedste bud er, at dit netkort måske ikke er gearet til de høje hastigheder. Du vil blive overrasket over hvor ENORMT mange laptop netkort der slet ikke kan udnytte 1GBIT. Jeg er heldig at have en MacBook Pro med USB-C dongle som takler op til 980 mbit uden problemer, men prøv at se om du kan teste med en anden maskine, hvis du har mulighed. Håber det løser sig :slight_smile:

PS: Jeg har også masser af Total correctables - Det skal du ikke bekymre dig om, det har intet med din manglende hastighed at gøre :slight_smile:

Besvar