+9
-
-
Moderator
-
4374 kommentarer
Kære alle
I YouSee ruller vi løbende nye firrmwareopdateringer ud til vores routere, og vi er nu igen for nyligt, startet med at rulle en ny firmware ud til vores Sagemcom3890V3 og Sagemcom3890V2 routere. I den forbindelse kan vi se, at der på det seneste er kommet nogle tråde ind på YouSee Forum omkring den nye firmware, og det vil vi gerne imødekomme bedst muligt.
Formålet med denne tråd er at indsamle feedback, reaktioner, spørgsmål og svar, som måtte opstå i forbindelse med skiftet til den nye firmware. På den måde håber vi, at det bedste overblik kan opnås.
Din feedback vil blive bragt videre af os i forum-teamet, som også - så vidt - og hurtigst muligt - vil prøve at indhente svar på dit spørgsmål.
Vi ser frem til at høre fra dig og på forhånd tak for dine spørgsmål, hjælp og feedback!
Rigtig god dag
Venlig hilsen
YouSee Forum-teamet
Bemærk:
I denne tråd kan du ikke få support og hjælp fra YouSee til opsætning af f.eks. portforwardregler og andre mere tekniske opsætninger, men vi hører gerne fra dig, hvis du mener der er en fejl i den nye firmware. Trådens formål er udelukkende til spørgsmål og reaktioner til de tekniske udfordringer, som du måtte opleve efter at have modtaget den nye firmware.
Sidder du med løsningen?
Sidder du som YouSee kunde og er bruger af vores Sagemcom routere, og er du samtidig stærk i opsætning, så er du meget velkommen til at byde ind med svar, hvis du ved, at der måske kan findes en løsning ved at ændre på den konfigurering, som en anden bruger måtte have problemer med.
Kendte udfordringer:
- Ikke muligt at tilgå web-interface via Wi-Fi: Rettelse på vej. Virker med netværkskabel. (Fejlen er rettet)
- UPnP virker ikke (forrige firmware):
Dette er en fejl i den gamle firmware - løses med den nye firmware, som er under udrulning, og som denne tråd omhandler. (De færeste burde være på den gamle firmware nu = derfor antages som løst/rettet)
- Custom DNS virker ikke: Der er en rettelse på vej i snarlig opdatering. (Fejlen er rettet)
- Vi har set at nogle har mistet deres forwardregler, men det er dog ikke alle det sker for. Vi kan desværre ikke genskabe opsætniger og vi beklager, hvis man har været uden for dette.
Hej Alle
Først og fremmest beklager jeg de gener den nye firmware har medført for jer.
Det er indtrykket, at de fleste forwards bliveret migreret med over til den nye firmware, men vi har desværre set - også her på forum, at nogle oplever at miste sin opsætning og det er vi selvfølgelig kede af
- Ved mistet opsætning vil jeg anbefale at nulstille routeren og sætte opsætningen op igen - selvom det er frustrerende. Men vi kan desværre ikke genskabe opsætningen.
- Portforwarding funktionaliteterne er testet ret heftigt herinde fra og der er ikke konstateret generel fejl på denne i vores nye firmware.
- I forhold til at kunne slukke for lamperne i routeren, så er det noteret som et ønske, men vi kan desværre love om eller hvornår, der kommer en funktion til dette.
- I forhold til Wi-Fi opdeling af SSID, så er den nye firmware endnu bedre til bandsteering og det burde derfor ikke være nødvendigt i samme grad, at skulle splitte netværksnavne op i henholdsvis 2.4 og 5 Ghz frekvensområdet. Det er ikke længere muligt at gøre med den nye firmware.
- Hvis der ikke kan logges ind på routerens intertace via Wi-Fi, så skal der prøves med direkte kablet forbindelse. Det bør virke.
Vi monitorerer løbende denne tråd og melder feedback videre via denne tråd til vores afdeling, der har med routeren at gøre, men nogle ting kan være routerens fejl og andre kan måske være fejl i den opsætning, der er lavet i routeren. Det er svært at sige selvfølgelig. Når det er sagt, så er der måske nogle, der har nogle opsætninger og problemstillinger, som vi i YouSee ikke yder support på og ikke kan hjælpe med. Så der håber vi, at forummet kan faciliterere, at I brugere kan hjælpe hinanden, hvis der haves dybere indsigt i netværkskonfigurering. Igen, når det er sagt, så skal de funktionaliterer routeren tilbyder selvfølgelig også virke.
Tak, fordi I har fundet herind på forum og er aktive herinde.
Hej Alle
I forlængelse af mit forrige skriv ovenfor.
Her er nogle punkter, som jeg lige vil komme ind på i forhold til, hvad jeg har læst i tråden.
- Skifte Wi-Fi / netværkskanal kan fortsat gøres via Mit YouSee eller via Mit YouSee appen (Såfremt der ikke haves en oplåst konfiguration bestilt i vores system)
- Det anbefales at lave Wi-Fi konfigurering på Mit YouSee, hvis det ikke er valgt, at man vil styre alt selv på routeren.
- Vi har ikke umiddebart kendskab til forhøjet latency, som en generel ting efter den nye firmware - dette kan formentlig skyldes flere forhold, udstyr sat til routern, konfiguration mv. Opleves lav hastighed, er det derimod noget vi kan gå ind og fejlsøge på. Her vil vi gerne vide om det opleves på en trådløs eller kablet forbindelse. Opret gerne en særskilt tråd herom.
- Der er ikke en minimumsbegrænsning på 10 enheder, der kan koble til routeren. Dens register/lokale IP-scope, skulle gerne omfavne udover 10 enheder
- 2.4 Ghz enheder skulle blive styret korrekt og kunne se SSID på 2.4 Ghz.
- At man kan have opdeling på SSID (navnet, forskellige navne) på 2.4 og 5 Ghz efter ny firmware må udmiddelbart bero på, at konfigurationen ikke er ændret siden ny firmware er kommet på routeren.
- Den gamle firmware kan der ikke rulles tilbage til
- Langt de fleste burde have den nye firmware i dag. Man kan logge ind på routeren (Se adgangsoplysninger i bunden af routeren). Derinde kan firmware aflæses under “Software”. Den hedder NUUDAY-SIP-RDK_XX.XX.XX (versionsnummer med XX)
Jeg har også opdateret hovedopslaget i tråden her omkring de kendte fejl, der var i starten.
Det er desværre nok ik alt vi kan komme omkring og give en løsning og svar på, men vi er glade for at have feedback samlet her, som jeg løbende vil prøve at samle op på. Så tak for det.
Jeg håber fortsat, at de af vor kære brugere, som er skarp i opsætning vil byde ind med svar og hjælpe, så vidt det er muligt og man har viden. Det kan være svært at vide, hvad der er firmwareforårsaget og hvad der ikke er. Der kan formentlig være flere forhold, der kan spille ind.
Tak for jeres aktivitet og tilstedeværelse her på YouSee Forum.
Se original