Firmwareopdadering til 3890v3 - Fejl og spørgsmål

Hej Yousee forum,

Jeg er én af de uheldige der automatisk har modtaget nuuday firmwaren til min 3890v3router.

Her er lidt frustrationer og observationer omkring firmwaren.

1. LAN forbindelsen på denne pc er nu låst til 100 mbit (Jeg betaler for 300 mbit internet)
  2. Det er ikke længere muligt at indstille egen DNS på routeren (pihole etc) 
  3. Mit overvågningskamera kan ikke længere bruges - Kan ikke forbinde til NAS
  4. Når én af de andre klienter på lokalnetværket downloader/surfer, så dør forbindelsen fuldstændig for klient i 1.
  5. Det er ikke muligt at slukke for LEDs (dette er dog til at leve med)
  6. Alle klienterne hedder nu webspeed.dk (f.eks. DESKTOP-ABC.webspeed.dk)
  7. Jeg har forsøgt at kontakte support, men de yder ikke support på deres eget udstyr åbenbart - “Internettet virker - Pænt farvel og god dag” ~Lærke Yousee support

Så er der nogen der ved om det er muligt at få den gamle (virkende) firmware tilbage?

Jeg tænker ikke det er muligt, og at det “bare” er at leve med det nedgraderet produkt/service fra Yousee?

Er den eneste mulighed at jeg skal ud og have endnu en ekstra router på og sætte denne nu dumb-brick til brigde-mode?

Har i nogen anbefalinger til en ny router? Og kan man få én der helt kan udskifte 3890v3 Coax routeren, så jeg ikke behøver to og Yousee ikke ødelægger opsætningen fremadrettet?

På forhånd tak.

Mvh

Kristoffer

Denne tråd kan ikke kommenteres

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Der komme næppe en anden FW, før der komme opdatering til den nuværende, ja der kan bruges egen Router, med YS Modem i Bridge, nej der kan ikke bruges andet Coax Modem på YS Coax forbindelsen.

Vi har spurgt Nuuday-Kasper om han kan grave flere detaljer frem, men vi har ikke hørt noget endnu. 🙂

Omdømme 7
Badge +7

Hej Alle 

I den nyeste firmware, som vi så småt er ved at rulle ud og som du har modtaget, er der desværre en fejl der gør, at “Custom DNS” ikke virker. Der er en opdatering på vej - forhåbentlig inden ganske længe.

Jeg beklager generne i mellemtiden.

Badge

Det lyder som om at du har behov for at have din egen firewall/router. Har du overvejet at sætte routeren i “Bridge Mode”? - så har du fuld fleksibilitet.