Spørgsmål

Fibernet

Hvornår begynder Yousee/TDC at udbyde fibernet udenfor byerne?

Jeg bor i skoven, og bedste løsning da jeg flyttede ind her var hybrid net (adsl/mobil), hvilket virkede 1 uge, så bøvlede vi med det i et par mdr og jeg skiftede over til mobil net (5g), det har så virket nogenlunde, med det mener jeg der er færre udfald og mindre ustabilitet end med hybrid, nu er min store datter så flyttet hjem så vi er 3 der gamer og streamer, dvs 1 der gamer 2 der streamer, fordi det er for dårligt til at vi kan game alle 3.

ping tider er sjældent under 100, download er nede på 5-10 mbit og upload er 1-9 mbit, det er altså 5g mobilt internet, uden ekstern antenne (Yousee har ikke været så smarte at tjekke om deres 5g router understøtter tilslutning af ekstern antenne), adresserne omkring her er tilskudsberettiget til bredbåndspuljen, bare ikke min adresse, den er stats ejet ergo kan der ikke søges tilskud, så jeg spørger igen, når nu Yousee/TDC vil være fremme i skoene og gerne vil rulle næste generation af Fibernet ud i de områder hvor der allerede forefindes Fiber, hvornår kan man så forvente at der kommer Fiber ud til boliger som min?

/Redigeret af Forum-teamet, Kasper: Fjernet adresse i billede

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det er et spørgsmål der ikke kan besvares her fra forummet, det kan kun TDC net, deres planer kendes ikke.

Din adresse fremgår på Screenshottet, det må den ikke, det er i mod forum regler og GDPR.

Det kan jeg ikke gøre så meget ved nu, men det er min adresse, om den står der eller om den står i telefonbogen rører mig nu ikke så meget 😉 desuden handler mit opslag om hvordan er deres planer/problemløsninger til et relevant problem, folk udenfor byerne har ringe muligheder for bredbånd, dels er mobildækningen ofte dårlig og dels er der langt til de nærmeste centraler, TDC/YouSee er dem som sidder på det meste og p.t dem jeg er kunde hos, jeg fik mobilt internet fordi det var den bedste løsning ud af de 3 løsninger der er og ingen af dem er tilfredsstillende medmindre man kun bruger nettet til at tjekke mail og søge informationer, 5g mobilt internet er det vi har her, det virker dog ikke sådan, jeg kan leve med lav op og downloadhastighed så længe latency og stabilitet er i orden, nu er vi 3 snart 4 voksne og et barn der bor her, de 3 af os gamer og vi streamer ofte, det burde ikke i 2021 som borger i et land der gerne vil følge med på teknologien når det kommer til mobil og internet, være svært at få en stabil forbindelse hvor en hel hustand kan bruge den, jeg kan sagtens se ideen i at man sørger for at det er hurtigt og stabilt de steder hvor befolkningstætheden er størst, men at rulle fortsætte med at halte bagefter de steder hvor der er mangel på ordentlig forbindelse er ikke smart i mine øjne, sådan har det været siden 3g, nu er vi ved 5g og ganske vidst så er der da dækning her, men hverken stabilt eller med de hastigheder som 4g når det er godt bragte, på de bedste dage så er alt top fint, men der er langt imellem dem 😉 når der er snakke om at man vil til at rulle næste generation af FIBER ud, så må jeg tilstå at jeg bliver sgu lidt harm når man ikke engang har rullet den nuværende generation af FIBER ud der hvor der mangler, alle dem som bor i et lejet hus at statens udenfor byerne har  3 muligheder, xDSL, Mobil eller en kombination af de 2 (Hybrid), jeg har TDC master rundt om mig inden for 5 km afstand, nærmeste er 3 km væk, udendørs ifølge dækningskortet skulle jeg kunne få hastigheder på 50-100 mbit, det siger sig selv at det forringes en smule når routeren står indendørs, men som screenshottet viser så er det mere end en smule, kan man leje ekstern antenne hos YouSee? ja kan man godt, men deres 5g router understøtter ikke tilslutning af ekstern antenne.

jeg søger løsninger, ikke kritik af hvorvidt jeg har smidt min adresse på forum eller ej.

Omdømme 7
Badge +7

En løsning som den der søges kan der herfra ikke hjælpes med, vi er som skrevet brugere, der hjælper andre brugere, men der kan ikke hjælpes dig, vi har ingen løsning på spørgsmålet. Vi kan ikke give dig en teknologi som ikke findes hos dig endnu. 5G udbygges stadig og vil derved blive bedre, eller der må ventes på at der kommer Fiber i dit område.

Angående din adresse, så er der taget hånd om det, da det ikke er tilladt med personlige oplysninger.

Omdømme 7
Badge +7

Du må tage det op i området hvor du bor. Det hjælper ikke at skrive i et kunde til kunde forum. Tag det op i grundejerforeningen, bylauget eller lignende. Jeg gik fra dør til dør, og i dag har vi fibernet. Hvis der er stor tilslutning vil TDC eller andre gerne grave fiber ned. 

TDC er i gang med at teste Fixed Wireless Access (prioriteret trafik over 5G, med udendørs antenne). De ved dog ikke p.t. om det bliver til mere end et pilotforsøg.

Besvar