Svar

fiberboks: 2 router efter


Badge +1

Jeg har fiber fra yousee. Fiberboksen sidder i A,s værelse i den ene ende af huset. Det er en lille firkantet boks, hvor der er 4 Lan udgange. Fibernettet kommer fra Lan 2. Så er der trukket kabel til yousee router, som er placeret midt i huset. Det trådløse signal er ikke godt nok til A,s spil, så kan man sætte en ledning fra Lan2 til en switch således, at kablet til yousee router går fra switch’en og et andet kabel fra switch’en til min egen router, som placeres i A,s værelse, så han kan spille. Så der bliver faktisk 2 netværk i huset. 1 på yousee router og et på A,s værelse, hvor fiberboksen sidder.

yousee har tidligere oplyst, at Lan 1-3-4 ikke kan bruges.

kommentarer udbedes venligst🙂

icon

Bedste svar af Guldæble 23 September 2022, 13:52

Se original

Denne tråd kan ikke kommenteres

8 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +9

Her er det kun LAN 1 der bruges.

Der kan opsættes en extender, eller et Mesh netværk for at forbedre forbindelsen.

Det vil ikke virke med en switch lige efter fiberboksen. I får kun én ip-adresse fra Yousee, og den er en switch ikke klog nok til at dele mellem jer.

Dette vil virke: fiberboks > router hos A > kabel til access point/trådløs router i stuen.

Dvs. første enhed efter fiberboksen skal være en enhed, som kan dele ip-adressen = en router.

Der er muligvis noget omkring opsætningen i stuen (routeren skal ikke være en router), hvis I modtager iptv fra dem.

Badge +1

Tak for svarene. Ok så kommer yousee router ind i A’s værelse og så et accesspoint midt i huset. Det prøver jeg.

Omdømme 7
Badge +9

Husk at extender/AP skal opsættes hvor signal stadig er godt, kommer det for langt ned i styrke er det ikke god at forlænge det. Mellem -40 dBm og -60 dBm er det fint, men med extender/AP helst ikke unde -55 dBm. Mit net er det Røde. Bruger kun 5 Ghz, 2,4 er totalt “oversvømmet”.

 

Badge +1

Ok. Tak for info.👍

Badge +1

Har egentlig tænkt mig at sætte en tp link mesh op som AP der hvor Yousee routeren står idag. Idag er der god wifi til huset men blot ikke til de 2 værelser i enden af huset til brug for spil.

Badge +1

Radiomand: hvilket program bruger du for at se styrken på wifi jævnfør dit billede ovenfor?

Omdømme 7
Badge +9

Det er en App der hedder Wi-Fi analyzer. Specifikt så er det denne. 

Men der er mange andre i Play Butik.