Svar

F@st 3890 med POE switch virker ikke

Jelg har tidligere haft en Homebox4 forbundet til en D-LINK DGS-1008. Det er en POE switch hvor kablerne fra min NAS og nogle HIKVISION IP cameraer er sat til. De er alle sat til fast IP.

Efter jeg nu har fået internet via coax og en F@st 3890 kan jeg slet ikke se IP cameraerne, hverken fra PC’en, når jeg logger på F@st’en eller når jeg logger på NAS’en. Min NAS kan jeg godt se og logge på selvom den er på samme switch.

Jeg har prøvet at forbinde dem til Homebox igen, alt fungerer igen, ændre fast IP til DHCP, men ingen forskel.

Er der problemer med at sætte en switch på en F@st 3890 ethernet port eller er der et eller andet i HIKVISION IP cameraerne som giver problemer med en F@st 3890 ?

og hvad er det der gør at det fungere på en Sagemcom Homebox og ikke på en Sagemcom Coax box?

icon

Bedste svar af Forummanden 19 August 2021, 09:43

Se original

2 Kommentarer

Er kameraerne sat op med statisk ip? Det kan være, at de ligger i et forkert ip-område i forhold til 3890. Det er ofte her, sådan et problem ligger ved skift af udstyr.

Tak for tippet .

Du har ret  - jeg havde overset at DHCP i den nye router starter på 192.168.0.10 og i den gamle startede den på 192.168.1.10 

Besvar