Svar

Fastlåsning af konfiguration

Hej

Kan man låse sin konfiguration i bredbånd router så den ikke bliver slettet hver gang modem opdaterer?

Nu har mit modem igen opdateret og alt konfiguration er sat tilbage til fabriksindstillinger. Det sker hver gang modem opdaterer og så skal jeg igen lave de indstillinger / ændring jeg har lavet. 

icon

Bedste svar af Slangefar 23 August 2021, 18:21

Se original

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Ja, der skal kontaktes teknisk support så kan de gør de det for dig, det hedder vist åben konfiguration.

Omdømme 7
Badge +7

Nej, du kan som regel ikke låse din konfiguration i routere jeg har været inde i.  Normalt vil en opdatering ikke genere dine indstillinger. Hvilke indstillinger ændres ved opdatering af router?

Hvis det er wifi navne og nøgler skal du hos YouSee på 70 70 40 40 bede om "trådløs sikkerhed fravalgt". 

Det er wifi navn og password, som den fjerner og erstatter med default navne / password - det er noget irriterende da der så ikke kan logges på wifi.

Den fjerner også de statiske DHCP adresser samt MAC adresse tildeling.

Har nu være ude for det et par gange, og det er lidt surt når det sker. Kunne man bare gemme ens konfiguration som default boot, så var det en stor ting.

Omdømme 7
Badge +7

Ring til YouSee på 70 70 40 40 og bed om "trådløs sikkerhed fravalgt"  ellers retter de hele tiden til hvad, som står omkring dit trådløse bredbånd på Mit YouSee. Hvilken router bruger du fra YouSee? Nogen routere fra YouSee har  backup mulighed. Har ikke længere bredbånd fra YouSee, men mener at kunne huske opdatering af software i nyere routere kom omkring hver tredje måned. 

Omdømme 7
Badge +7

Det har jeg ikke være ude for, alt er som da jeg satte Routeren op for 8 måneder siden, intet er ændret uden det er noget jeg selv har gjort, det eneste jeg har ændret på et par gange er kanaler.

Besvar