Spørgsmål

FAST3890V3_TDC_sw05.76.9.7u-1 ustabil wifi?

Siden jeg fik opgraderet min Sagem router til firmware FAST3890V3_TDC_sw05.76.9.7u-1 for nyligt har vi oplevet ustabil wifi. Enheder bliver smidt af. Nogle enheder har jeg været nødt til at tvinge på 2.4 da det ikke er muligt at have en stream kørende uden afbrydelser på 5.8GHz.

Er der andre der har oplevet noget lignende? Jeg ville ønske jeg kunne få den forrige firmware tilbage.

Mvh
Steen

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Vores wifi (alt på 5GHz) er det samme, men du skal være opmærksom på en del indstillinger i routeren er ændret ved opdateringen. 

Jeg har ikke pillet ved noget før, men er der noget man skal ændre? Jeg kan se noget som hedder “band steering” og “båndbredde” m.m. Alt står som det gjorde default. 
Men der er i hvert fald sket noget her efter opdateringen. Vi havde ingen problemer før, ikke det mindste, men det har vi nu.

Omdømme 7
Badge +7

Hvis du ikke har en høj hastighed kunne du prøve at slå Hardware Acceleration fra i router. Det hjalp på wifi her. Har en 100/20 forbindelse. 

Jeg har 1000/100 og har fuld hastighed, på de stationære med kabel. Det vi oplever er at enheder på wifi bliver smidt af, kortvarigt, hvilket ødelægger streaming fuldstændigt. Efter opgraderingen har jeg været nødt til at tvinge min egen X1 carbon over på 2.4GHz da 5.8GHz er helt umuligt. 
Jeg var ellers så glad for denne router. Tidligere kørte jeg YouSees ruter i bridgemode og havde min egen Asus AC3200 som den primære, men den pillede jeg fra da jeg fik 3890V3 routeren fra YouSee. Det ville ærge mig at skulle tilbage til at have min egen box på igen.

Oplever samme her i Nyborg efter hastigheden blev opgraderet i september. Helt umuligt at streame film og bruger extender på netværket pga ustabilitet. Noget nyt om hvornår der kommer en ny firmware ?

MVH Søren

Besvar