Dansikring Verisure Alam vil ikke på Internettet


Jeg har fået en Dansikring Verisure som er tilsluttet Homeduo router med kabel. De første fire dage var der forbindelse via routeren, men nu er der kun GSM.

Jeg har fået denne vedledning fra Verisure:

Ethernet FAQ
Gateway kan ikke sende via Ethernet..

En firewall kan blokere for trafik til internettet. I nogle tilfælde skal
der tilføjes autoriseret IP-adresse i router indstillinger, for at gateway
gives adgang til og sende.

Primær IP: 195.170.189.172
Sekundær IP: 91.199.64.172

Port 9899
Protokol UDP
DHCP skal være sat til "ON"
NAT skal være sat til "ON"

Routeren kan desuden have andre indstillinger, der kan påvirke evnen tilat
Gateway kan sende via internettet. Gennemlæs manualen til din router eller
kontakt producenten's kundeservice for at få hjælp med tekniske spørgsmål
om den enkelte router.

Jeg forstår at jeg skal lave portforwarding på port 9899, i følge TDC vedledning skal jeg ført tilnytte min Vbox med fast IP, men jeg kan ikke se den nødvendige MAC-adresse.

HVordan får jeg Vbox tilsluttet min Homeduo router ud fra ovenstående vedledning?

mvh

J.


8 Kommentarer

Omdømme 3
Hvis der er muligt så opsætter du din Versisure boks med fast IP adresse, i dens software, hvis det ikke er muligt så må du i din homebox lave en statisk forbindelse til din alarm boks

MAC adressen står muligvis på bunden af din alarm boks eller på et klistermærke på kasse den kom i..

ellers kan Dansikrings kundeservice nok fortælle dig hvor du kan finde den henne...

men ud over det så er du på rette kurs...

De to IP adresser du skriver skal du ikke bruge til noget, med andre ord du kan ikke indtaste dem nogle steder i din tdc homebox så dem behøver du ikke bekymre dig om...

Hej,

Vi har haft det samme problem men har fået det til at spille nu.

Vi har en TDC Homebox (den hvide) SAGEMCOM. Vi har gjort følgende:

  1. Log ind på Homebox GUI som admin
  2. Reserveret den IP adr. som Verisure’s gateway får.
  3. Lav en Omderigering af Port til port UDP 9899 på den reserverede IP adr.
  4. Adgangskontrol skal der laves en Port Trigger til port 9899

 

Så burde det spille, det gør vores i ihvertfald.

Med Venlig hilsen Mattie

 

Omdømme 7
Badge +7

Mon ikke problemet er løst efter de 5 år der er gået.?

Omdømme 7
Badge +7

Hej @mattie63 

Trods det er en gammel tråd, så tak for at byde ind med din løsning, forhåbentlig til glæde for andre brugere, der måtte komme forbi med samme problemstilling :relaxed:

Hmm - havde lige skrevet den her smøre:

Jeg har lige fået installeret ny alarm -og for at være på nettet skal den del af systemet i min router - men der er ikke internet i den port… - alarmmanden kunne forklare mig at det hedder port 9899 det der skal åbnes, men hvordan gør jeg det?

Jeg har fået adgang til min trådløse homebox router via yousees sider - men telefonsupporten kan ikke hjælpe med at åbne port 9899… Er der nogen der kender udfordringen?

 

Men måske jeg kan finde hjælpen i denne tråd :-D

  1. Log ind på Homebox GUI som admin
  2. Reserveret den IP adr. som Verisure’s gateway får.
  3. Lav en Omderigering af Port til port UDP 9899 på den reserverede IP adr.
  4. Adgangskontrol skal der laves en Port Trigger til port 9899

Hmm… allerede fra punkt 2 er det græsk for mig, så det kræver nok hjælp… - jeg får en skærm frem med enhedsoplysninger, - herunder generelt, statistik osv.

Undskyld forstyrrelsen - det var ganske enkelt to kabler der skulle byttes rundt på her hos mig . Fik hjælp hos mit alarmselskab -  teleselskabet henviste mig hertil...

Omdømme 6
Badge +5

Undskyld forstyrrelsen - det var ganske enkelt to kabler der skulle byttes rundt på her hos mig . Fik hjælp hos mit alarmselskab -  teleselskabet henviste mig hertil...

:relaxed: Godt du fik det løst. 

Besvar