Spørgsmål

Chromecast finder wifi men kan ikke komme på internet

Hej

Jeg har lige fået skifte mit gamle Netgear CG3000 modem ud med et nyt Sagemcom 3890v3. Det fungerer perfekt lige indtil jeg kobler min chromecast v2 på, den finder godt nok mit wifi, men den kan ikke lave forbindelse til internettet, og jeg mister også internettet på alle mine andre trådløse enheder. Hvis jeg laver internetdeling med min iPhone fungerer chromecasten fint.

Efter hvad jeg kan finde af forslag fra andre, så har jeg sikret mig, at der ikke er “_” i navnet, jeg har prøvet at lave 2,4 GHz med andet navn, så jeg var sikker på, at den kom på den,  slå WPS til og fra, men intet hjælper.

Så er der nogen der har et forslag til, hvad jeg kan gøre for, at få det til at virke?

Mvh

Jakob

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +5

Hej

Jeg har lige fået skifte mit gamle Netgear CG3000 modem ud med et nyt Sagemcom 3890v3. Det fungerer perfekt lige indtil jeg kobler min chromecast v2 på, den finder godt nok mit wifi, men den kan ikke lave forbindelse til internettet, og jeg mister også internettet på alle mine andre trådløse enheder. Hvis jeg laver internetdeling med min iPhone fungerer chromecasten fint.

Efter hvad jeg kan finde af forslag fra andre, så har jeg sikret mig, at der ikke er “_” i navnet, jeg har prøvet at lave 2,4 GHz med andet navn, så jeg var sikker på, at den kom på den,  slå WPS til og fra, men intet hjælper.

Så er der nogen der har et forslag til, hvad jeg kan gøre for, at få det til at virke?

Mvh

Jakob

:slight_smile: Hej du kan prøve, om dette hjælper. fremgangs måde. 

Sørg for, at din mobilenhed eller tablet har forbindelse til det samme Wi-Fi-netværk som din Chromecast-enhed.

• Åbn Google Home-appen .
  • Tryk på din Chromecast-enhed.
  • Øverst til højre skal du trykke på Indstillinger Flere indstillinger. Genstart. 
  • Vælgmulighed 2. 

Såfremt dette ikke løse problemet kan du forsøge følgende:

• Tag chromecasten ud af tvet – afbryd den eksterne strømforsyningen til chromecasten.
  • Sluk routeren (tag strømstikket ud af væggen/kontakten)
  • Slet appen på enheden og genstart denne (telefonen/tabletten)
  • Tilslut routeren igen.
  • Installer appen på enheden.
  • Måske andre Bruger herinde har forslag.
  •  God dag,

Hej lordfynbo

Tak for forslagene, men det hjalp desværre heller ikke.

Jeg har nu prøvet at låne en nyere Chromecast, og det virkede med den, så jeg konkluderer vist bare, at min Chromecast er for gammel til det nye modem, og så få dem skiftet.

Omdømme 7
Badge +7

Har også en 3890V3 router og en Chromecast 2. Vi bruger kun 5GHz og har nedsat kanalbredde i 3890 til 40.

Omdømme 7
Badge +7

Umiddelbart ville jeg prøve at nulstille Chromecast. 

Omdømme 2
Badge

Har haft samme udfordring med min Chromecast ultra.. Eneste der virkede var at nulstille din Chromecast og så installer den igen gennem app Google Home.

Jeg prøvede at nulstille Chromecast`en, også at slette alt i Google Home og starte helt forfra, men intet af det hjalp.

Omdømme 5
Badge +5

Jeg prøvede at nulstille Chromecast`en, også at slette alt i Google Home og starte helt forfra, men intet af det hjalp.

Eller rydder data, og Cache i lagerplads. om det hjælper. Eller i Google Play Tjenester. Ellers har jeg ikke lige flere forslag,   

God dag,

Besvar