Spørgsmål

Brug af egen router til fiber uden yousees router

Hej

Jeg kan se at der mange spørgsmål uden konkrete svar  i forummet om brug af egen router til fiber-internet uden at bruge Yousee-routeren.

Det kan sagtens lade sig gøre - også uden at kontakte support.

Bare forbind din egen router med fiberboksen i stedet for Yousee’s router. Altså på samme med kablet.

Log derefter ind på din egen router og sæt VLAN til 101 og aktiver hent IP via DHCP.

Mvh Brian

Denne tråd kan ikke kommenteres

4 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Ja, det kan sagtens lade sigg gøre, det er der vist ingen der har benægtet, dog skal man som også skrevet i andre tråde, være opmærksom på at så kan der ikke ses TV eller bruges IP Telefoni.

Der var ingen der benægtede det, men der var flere indlæg om at man skulle ringe til support o.l.

Derfor tænkte jeg at det kunne være hensigtsmæssigt med et indlæg der kort beskrev hvordan man skal gøre.

Omdømme 7
Badge +7

Brugeren PeterA4 mener jeg det er har på et tidspunkt også skrevet hvordan det gøres.

Omdømme 5
Badge +1

Der var ingen der benægtede det, men der var flere indlæg om at man skulle ringe til support o.l.

Derfor tænkte jeg at det kunne være hensigtsmæssigt med et indlæg der kort beskrev hvordan man skal gøre.

Jeg tror du har været uheldig og fange de forkerte tråde, det er ikke nødvendigt at ringe til support normalt, men der kan være nogle omstændigheder der gør, at det kan være nødvendigt.

@Kasper fra YouSee har den på sin “to-do-liste”, skrev han for noget tid siden 😀