Routere hos YouSee


Omdømme 7
Badge +9

I denne tråd vil jeg komme ind på de forskellige YouSee modems som typisk står rundt omkring, hvad end der er tale om signal via antenne- eller telefonstikket.

Det kan være med til at give et bedre overblik i forhold til at hjælpe med den korrekte fejlsøgning.
 


Vi håber at denne tråd kan hjælp med at identificere dit produkt.


26 Kommentarer

Omdømme 1
Er det definitivt, at Sagem er modemmet man skal bruge til 1 Gbit forbindelsen? Jeg er nemlig utrolig glad for min Netgear router. Ydermere er designet fra Sagem utroligt... grimt. :8
Omdømme 7
Badge +9
Udseendet har ingen betydning, hvad der er vigtig er at det fungerer godt og det gør det, yderst stabilt.
Omdømme 1
Udseendet har ingen betydning, hvad der er vigtig er at det fungerer godt og det gør det, yderst stabilt.



Nu kan jeg selvfølgelig ikke snakke for alle, men udseende har en betydning for mig. Jeg har hørt dårligt om Sagem af bekendte, og har ikke selv haft nogen problemer med min Netgear C6250 - derfor er jeg lidt bange for at Sagem ikke kan leve op til det.
Jeg har en Netgear CG3000, som har kørt siden 2013 og ganske fint med fast ip og portforwarding.

Wifi er nok ikke verdens hurtigste, faktisk langtfra, så jeg har tænkt på hvad jeg skal gøre for at redde mig et nyere modem, som måske endda kan køre ac Wifi?

Kurt
Omdømme 7
Badge +9
Du skal henvende dig til You See, som udgangspunkt bliver der dog ikke ombyttet medmindre der er er fejl på det.
Du skal henvende dig til You See, som udgangspunkt bliver der dog ikke ombyttet medmindre der er er fejl på det.



Mange tak for svar, jeg må vist hellere læse noget mere på forummet om der overhovedet er nogen fordele ved at skifte. De eneste fejl jeg kan få øje på er, at det bliver meget varmt og så en lav wifi hastighed.

Kurt
Omdømme 7
Badge +9
Er det definitivt, at Sagem er modemmet man skal bruge til 1 Gbit forbindelsen? Jeg er nemlig utrolig glad for min Netgear router. Ydermere er designet fra Sagem utroligt... grimt. :8



Hej tpe



Lige for god ordens skyld et svar på dette.



Så skal du have Sagem3890 hvis du skal køre med Gigaspeed 🙂
Omdømme 1
Er det definitivt, at Sagem er modemmet man skal bruge til 1 Gbit forbindelsen? Jeg er nemlig utrolig glad for min Netgear router. Ydermere er designet fra Sagem utroligt... grimt. :8



Hej tpe



Lige for god ordens skyld et svar på dette.



Så skal du have Sagem3890 hvis du skal køre med Gigaspeed :)




Hej Kasper



Det vidste jeg sådan set godt. Havde bare håbet der kom en ny Netgear model. 🙂
Omdømme 1
Er det definitivt, at Sagem er modemmet man skal bruge til 1 Gbit forbindelsen? Jeg er nemlig utrolig glad for min Netgear router. Ydermere er designet fra Sagem utroligt... grimt. :8



Hej tpe



Lige for god ordens skyld et svar på dette.



Så skal du have Sagem3890 hvis du skal køre med Gigaspeed :)




Hov. Siden fejlede lige, så der kom dobbelt kommentar.



På den anden side, nu jeg har din opmærksomhed... Ved du om man allerede nu kan bestille ny router, hvis man ved at man vil have Gigabit forbindelsen?
Omdømme 7
Badge +9
Hej tpe



Du kan godt opgradere dit modem nu mod et éngangsbeløb på 299 kr., så umiddelbart vil jeg anbefale, at du venter da det som tidligere skrevet følger med 1 Gigabit forbindelsen 🙂
Omdømme 3
Badge +3
Hej tpe



Du kan godt opgradere dit modem nu mod et éngangsbeløb på 299 kr., så umiddelbart vil jeg anbefale, at du venter da det som tidligere skrevet følger med 1 Gigabit forbindelsen :)


Hej Kasper fra Yousee



I Lejre Kabelnet's seneste referat fra d 27/02-2017 fortalte en medarbejder fra Yousee at i vil klar med 1 gigabit mandag d.27 marts 2017.
Omdømme 7
Badge +9
Hej erikit



Jeg kan desværre hverken af- eller bekræfte, men der vil naturligvis følge mere information fra os, når vi er klar til at kunne tilbyde Gigabit 🙂
Udseendet har ingen betydning, hvad der er vigtig er at det fungerer godt og det gør det, yderst stabilt.



Selvfølgelig betyder udseendet da noget. Den gamle Netgear kan hænges op på væggen og fylder ganske lidt, hvorimod det kæmpe rumskib ikke kan hænge på væggen. Det må kunne gøre bedre, den har heller ikke en særligt høj WAF, så den er dømt ude herfra.
Omdømme 7
Badge +9
Jo, det kan hænge, der er huller til det i den ene side.
Jo, det kan hænge, der er huller til det i den ene side.



Dejligt, kan du sende et billede af hvordan det ser ud?
Omdømme 7
Badge +9
Ja, men der vil gå en del timer, er ikke hjemme.
Omdømme 7
Badge +9
På den modsatte side af den med lamperne er der gemt 2 monteringshuller i designet. Mellem hullerne står "Docsis 3.1". Vi har valgt at sætte vores 3890 på en lille hylde med lamperne indad, da den ellers lyser for meget op i vores soveværelse.
Har en Sagem Fast 3686 v2. Vi streamer udelukkende og har meget "støj" på linjen. Hvad kan vi forbedre?
Omdømme 4
Badge +8
Hej trollen73



Hvis det er på WiFi du opelver det, så vil jeg foreslå at du forsøger at skifte netværkskanal for at se om det hjælper på det.



Du kan se hvordan man gør her: https://kundeservice.yousee.dk/bredbaand/loes-problem/skift-kanal



Özcan, YouSee Forum Team
Hej Yousee team,

Har et par spørgsmål i forbindelse med at have bestilt en TV-boks og tilslutning via router.

Jeg har en 100/20 forbindelse fra jer og en Sagem 3686 router som sidder med fast kabel til min computer for stabil forbindelse. I kundeservice på TV siden sagde de, at man skulle kører koble TV-boksen op på de 5Ghz trådløse signal fra routeren, men nu har jeg fået TV boksen og kan se, at I anbefaler, at routeren kobles direkte på TV-boksen med kabel. Nu kommer så alle mine spørgsmål:

* Bruger øverste port på nuværende router til internet til computeren, kan en af de 3 andre porte bruges til TV-boksen ?

* Har en lille fordelerboks på mit internet kabel ind i huset, kan der tilsluttes endnu en router?

* Skal evt. nr.. 2 router være samme model som router 1 ?

* Hvordan får jeg router 2 til at kører på samme WIFI signal som router 1, så jeg får det samme WIFI signal i hele lejligheden ?

Masse spørgsmål, som jeg håber I kan hjælpe mig med at besvarer.

mvh.

HHN
Omdømme 7
Badge +9
Hej, jeg kan svare på dette spørgsmål:



""Bruger øverste port på nuværende router til internet til computeren, kan en af de 3 andre porte bruges til TV-boksen ?""



Ja, jeg bruger port 1 til Boksen og port 4 til PC'en, jeg tror det er ligemeget hvad port der bruges... Ved ikke om det er bedst at bruge port 1 , 2 , 3 og 4 i den rækkefølge...
Hej Yousee og andre folk her på forummet. :)



Jeg har et problem med, at jeg ikke kan få WOW (Wake on Wan) til at virke. WOL (Wake on Lan) virker fint, både fra en anden pc på netværket, og en telefon på netværket. Lige efter pc'en, jeg vil vække, bliver slukket, kan jeg vække den via internettet, men efter kort tid (ca. 4 min.), så kan jeg ikke længere vække den via WAN.



Jeg har en Netgear CG6250 router, og har self. forwardet porte og reserveret IP med MAC adresse og alt det der. Jeg kan endda se i routerens log, at den modtager requests og tilsyneladende videresender til den korrekte interne IP og port, men den kommer ikke igennem af uvisse årsager.



Umiddelbart er mit eneste bud, at det er routeren der er problemet, for jeg kunne sagtens før i tiden, med den tidligere CG3000, men siden jeg fik CG6250 har jeg ikke kunne få det til at fungere.



Ydermere oplever jeg ofte, at min generelle forbindelseshastighed falder fra mine 300mbit til knap 100mbit. Dette kan løses med en reboot af routeren, men det er til ret stor gene, da vi er flere der benytter nettet dagligt og ikke kan synkronisere, hvornår det ikke er til gene, at vi mister nettet i nogle minutter.



En løsning jeg derfor ser er, at skaffe en anden router, og sætte CG6250'eren til bridge mode. Jeg ved dog ikke om det vil løse det ofte opstående hastighedsproblem.



ELLER



At I, Yousee, sender mig en ny og opdateret router, f.eks. en Sagem Fast 3890. (Da vi i "min" forening også snart får et hastighedsboost, som min CG6250 angiveligt ikke kan håndtere)
Omdømme 4
Badge +8
Hej pkpn



Vi har umiddelbart ikke konstateret problemer med WOW.



Jeg vil foreslå at du evt. laver en ny tråd med det du oplever, så der kan være fokus på det og måske er der andre brugere der har oplevet det samme, som har en løsning på det.



Özcan, youSee Forum Team
Omdømme 2
Badge +1
Hej. Lige siden jeg for nogen tid siden fik en ny router (Sagem 3890) har jeg bøvlet med at både min printer (HP Deskjet 3070 A) og min Sony SRX 077 højtaler ikke holder forbindelsen. Hver gang jeg skal printe så vises printeren som værende offline og højtaleren er ikke på netværket. Så skal jeg bruge en del tid på at få dem koblet på igen uden at der egentlig er en rød tråd i hvordan det lykkes 😃. Før jeg fik den nye router var der ingen problemer eller det var yderst sjældent at der skulle rodes med det. Træls hele tiden at bruge tid på det. Jeg skal meget tit bruge WPS knappen for at få forbindelse. Jeg har prøvet at køre på begge frq uden at det ændrer noget . Routerens kanalvalg er på AUTO som det anbefales. Er der nogen som kender til lignende problemer?
Er der nogen som kender til lignende problemer?

Jeg har oplevet det samme, uafhængig af routeren, da min gamle router var en Netgear C6250. Dén løsning jeg har fundet er, at installere driveren til printeren fra HPs hjemmeside på hver PC, der skal kunne kommunikere med printeren. Hvis du lader Windows 10 finde driveren, så oplever jeg samme problem. Dog er det en anden printermodel jeg har, men stadig en HP. (Jeg har kun oplevet problemet med HP printere, og har læst på deres forum, at andre har samme problem og løsningen er den før omtalte) Til gengæld har jeg så også oplevet, at løsningen gælder andre HP printere hos andre f.eks. min mor, som oplevede præcis det samme med anden computer, anden router og anden HP printer.

Besvar