Spørgsmål

Blokering af IP adresser F@ST 3890

Hej

Det lader til at YouSee/EA har et generelt problem, når det kommer til Apex Legends-spillet. Søger man på Google vil man hurtigt se flere engelsksprogede tråde, hvor de fleste trådstartere taler om Copenhagen og YouSee som lokation og udbyder.

Imidlertid har jeg fundet en tråd med en gut, der har en løsning på problemet. Han lister en række ip-adresser som skal blokeres manuelt, men da jeg spiller på PS5, så kan det ikke klares gennem Windows Firewall, det skal gøres fra routeren selv. Er dette en mulighed?

Af uransaglige årsager, så tilsluttes hvert 5. spil til en server med 200 ping - det er stærkt frustrerende.

I routeren kan jeg lave blokeringer baseret på URL domæner og porte. Desuden kan jeg også forwarde porte og  men jeg kan ikke gennemskue, hvor jeg opsætter regler for blokering af ip-adresser. 

Findes der en setting i F@ST3890 Routeren, hvor jeg kan blokere følgende ip adresser indgående og udgående:

185.225.209.0 - 185.225.209.255

185.225.208.183

185.80.220.54.

Vh

Denne tråd kan ikke kommenteres

7 Kommentarer

Omdømme 5
Badge +1

Du kan gøre det på dns level.. altså f.eks en raspberry pi eller en dns udbyder der tilbyder egen config og filtre.. dem er dem kun få af, så jeg vil ikke nævne nogen :-)

Omdømme 7
Badge +7

Der er også noget her, ved ikke om det kan bruges. http://www.computerdk.com/Networking/ip-address/67204.html

Hvis ikke du har fået den nye nuuday-firmware, kan du lave noget her: adgangskontrol > firewall > tilpas

Hvis du er uvant med firewall-konfigurering, skal du nok lige bruge fem minutter derinde, ellers mister du  helt muligheden for at spille :-)

Hvis ikke du har fået den nye nuuday-firmware, kan du lave noget her: adgangskontrol > firewall > tilpas

Hvis du er uvant med firewall-konfigurering, skal du nok lige bruge fem minutter derinde, ellers mister du  helt muligheden for at spille :-)

Jeg har Nuuday firmware, så hvad gør vi  nu? :D 

Godt spørgsmål. Vi ved ikke helt endnu, hvad det der nuuday-projekt går ud på. 🙂

Yousee Support mener jeg skal have fast IP til 50 kroner om måneden før de kan opsætte det.

Mindes der var sådan noget jeg selv gjorde tilbage i 2005 fra mit teenageværelse direkte fra routeren.

Hvad skete der med den teknologiske tilbagegang? 

Det lyder heller ikke helt rigtigt. Lige nu handler det vist om, at ingen i firmaet ved, at der findes en ny firmware og hvad det projekt går ud på. 😊