Spørgsmål

Adgang til Homedisk

Håber der er nogen her der kan hjælpe mig, PC nørder eller gamle supportmedarbejdere ved TDC. Jeg fik ikke tømt min Homedisk tilbage i 2016, og står nu og mangler gevaldig nogle filer fra denne.

Kommer fint i kontakt med Homedisken gennem 192.168.1.5, men når jeg så taster mit TDC login, får jeg denne fejl meddelelse. Er der nogen der har et bud på, hvordan jeg kommer videre og gennem TDC firmwaren i Homedisken.

5 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Det system er helt udgået.

Mandag den 11. januar 2016 udgår muligheden for at bruge både TDC CloudDisk og Homedisk. Baggrunden til dette er, at vores leverandør af HomeDisk og Cloud-løsningen desværre har valgt at lukke produktet.

Det ved jeg godt, og det er jeg helt med på..!

Men jeg håber stadig, at der findes en måde hvorpå, jeg kan komme ind og hente mine filer. 

Omdømme 7
Badge +7

En PC med Linux OS, så skulle det kunne lade sig gøre.

Omdømme 7
Badge +7

Der findes en række programmer til Windows, som kan læse en NAS (Linux) disk. Google er din ven. 

Omdømme 7
Badge +3

Har det mest enkle været forsøgt?

Nemlig at forbinde Homedisken med en PC med et Ethernetkabel direkte (ikke gennem YouSees router), og så se om mapperne i Homedisken dukker op i stifinder som delte netværksmapper?

For at dette har mulighed for at virke skal PC’ens IP-adresse ændres manuelt. TDC brugte adresserne 192.168.1.xxx men YouSee adresserne 192.168.0.xxx. IP må indstilles manuelt lokalt i PC’en, så den bliver 192.168.1.xxx, og den må kobles fra YouSees router, og eventuelt wi-fi må deaktiveres i PC’en. Måske skal der også ændres i en firewall i PC’en så der tillades adgang. Skriv ned hvad der ændres, så det bliver let at ændre det tilbage igen.

Så vil det enten slet ikke virke, eller Homedisken viser sig som et netværkssted i stifinder (kan godt tage nogen tid), eller der kræves login og adgangskode for at åbne dette netværkssted, eller der er adgang så indholdet kan kopieres til PC’ens harddisk. Der skal muligvis åbnes for netværksadgang i PC’en. Måske skal NETBIOS via IP markeres under indstillinger til netkortets punkt for IPv4. 

Lad være med at taste 192.168.1.5 i browseren, da dette forsøger at åbne Homediskens lokale webserver, som kræver login med det gamle TDC-login.

Kan af gammelt materiale se at man IKKE må genindstille Homedisken til fabriksindstillingerne, da man så ikke vil kunne komme i kontakt med den mere uden at kunne logge på TDC med sit gamle TDC-login. Har dette været gjort kan beskrivelsen her næppe anvendes.

Da min Homedisk for flere år siden skulle kasseres viste det sig at den indeholdt et batteri. Det vides ikke hvad der sker med Homediskens data hvis dette batteri er tømt. 

Besvar