Svar

100mbps på port efter opdatering

Badge
​​​​​​Port 1 er PC

Hej, jeg har fået den nye firmware til Sagemcom v2 mener jeg det er, i nat.

Og da jeg står op i dag, er mit internet langsommere på min PC. Tager en hastighedstest og ser at jeg har 100mbit istedet for 300.

Tester på mobilen og kunne se at det var som normalt der.

Rodede lidt rundt på den nye firmware og fandt en side med port info og kan se at rigtigt nok står min port 1 til 100mbps. Der var ingen problemer før den nye update og netkortet er gigabit med et cat 6 kabel, den har bare auto negotiated 100mbps i stedet for 1000 som på port 2.

Der er ingen mulighed for at ændre på denne side så kan ikke tvinge den til gigabit.

Ringede og snakkede med en tekniker, som ikke var helt tekniker han anede i hvert fald ikke hvad jeg snakkede om og vidste ikke der var en konfigurationsside hvis man gik ind på 192.168.0.1 og han ville bare nulstille og genudsende opdatering, hvilket jeg har min tvivl om det hjælper.

Er der nogen der ved hvordan jeg får min 300mbit hastighed tilbage, som den var for 24 timer siden?

icon

Bedste svar af SaneyBoo 9 juli 2020, 14:12

Nu har jeg prøvet at flytte stikket over i port 3 og der får den fint gigabit.

Det virker til at port 1 bare er sat til 100mpbs af en eller anden grund.

Se original

6 Kommentarer

Badge

Nu har jeg prøvet at flytte stikket over i port 3 og der får den fint gigabit.

Det virker til at port 1 bare er sat til 100mpbs af en eller anden grund.

Omdømme 2
Badge

Hvor ser du div. portes hastighed ?

Omdømme 7
Badge +7

Hvor ser du div. portes hastighed ?

Har ikke fundet det i den nuværende version. Går ud fra det er en ny mulighed i den software som er på vej ud. Har genstartet router her, men får ikke den nye software endnu. 

Badge
Tryk på tandhjulet under Ethernet

Og ja som Slangefar siger, så har jeg ikke set det i den gamle version jeg havde, men fandt i den nye

Software version FAST3890V3_TDC_sw05.76.9.7u-1

GUI version 4.71.0

Omdømme 7
Badge +7

Hej @SaneyBoo 

Jeg har meldt det videre, men vi kan ikke genskabe det beskrevede scenarie:thinking: Hvad sker der hvis du efterfølgende flytter LAN-kablet tilbage i port 1? 

@Slangefar : Firmwaren rulles ud løbende efter en plan og vi sender besked ud, når det er tid til opgradering af routeren.

Badge

Hej @SaneyBoo 

Jeg har meldt det videre, men vi kan ikke genskabe det beskrevede scenarie:thinking: Hvad sker der hvis du efterfølgende flytter LAN-kablet tilbage i port 1? 

@Slangefar : Firmwaren rulles ud løbende efter en plan og vi sender besked ud, når det er tid til opgradering af routeren.

Jeg har i dag d. 17/07 prøvet at flytte tilbage i port 1 og den får stadig kun 100mbps og lige så snart jeg smider den i port 3 så er det tilbage til 1gbps. Har prøvet at sætte en anden enhed med gigabit ethernet og den får også kun 100mbps på port 1. Ved ikke om porten bare er blevet underlig efter opdateringen i sendte ud.

Besvar