Spørgsmål

1000/100 Gigabit

Jeg har oprettet Gigaforbindelsen 1000/100 men kan kun trække ca 500 Mbit trådløst og dog ca. 900 Mbit kablet. 

Har haft kontakt til en tekniker fra Dansk kabel-TV i dag, som forklarede, at man aldrig kommer til at kunne trække mere end 500 Mbit trådløst. 

Er det ikke lige voldsomt nok at miste ca. 50% af hastigheden, fordi man bruger wi-fi?

6 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +7

Din router kan levere WiFi 866 Mbps, men da WiFi er ineffektivt får du kun omkring 500 Mbps effektivt. Vil du have en højere hastighed kan du købe et access point med 1,7 Gbps. Det skulle give dig en effektiv hastighed omkring 1 Gbps på WiFi. 

Omdømme 7
Badge +7

Kan dine enheder 1Gbps WiFi? 

Kan sådan et access point sættes mellem Sagem og Orbi?

Omdømme 7
Badge +7

Enten Orbi eller Access point synes jeg. Orbi fås med 1,7 Gbps wifi. 

Jeg har netop koblet mit Orbi RBR20 til nu. Super fin dækning men som nævnt kun rundt regnet 500 Mbit på wi-fi på en Gigabit-forbindelse. 

Skyldes sikkert begrænsning i den Orbi-udgave. 

Omdømme 6
Badge +5

Hej Kresten1.

Jeg har sat dette accesspoint op (https://unifi-hd.ui.com/) , og jeg trækker effektiv omkring 800mbit på min ene bærbar medens den anden kun kan trække godt 300mbit. Wifi er MEGET afhængig af omgivelserne, og af hvad klienterne kan. Og så også at Accesspoint kan klare multilple streams, hvis den ikke kan det vil det sløve de andre enheder der kommer på det respektive accesspoint. ( Se grafisk repræsentation på ovenstående link, en smule nede af siden, ved forklaring af MU-MIMO) Faktisk hvis der ikke mulighed for flere streams, vil man ende op med at den langsomste forbindelse dikterer hastigheden for alle andre der er koblet på. Desuden at det kun på 5Ghz man kan køre de hurtigste hastigheder. Og vær opmærksom på at det accesspoint jeg har, ikke er et typisk hjemme accesspoint (kan ses ved at det kan klare 500+ brugere samtidig). Man kan også gå over gevind, og vælge et sådan accesspoint her: https://www.ui.com/unifi/unifi-ap-xg/ :grinning:

-Brian

Besvar