Kan ikke logge på google.dk og google.com


  • 0 kommentarer
Mine 2 computere går fint på nettet, bare ikke til google.dk og google.com og dermed kan jeg ikke komme på min kalender. Hvad er der sket? Hvordan rettes?

mvh poul@reitoft.dk

25 Kommentarer

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

Lige hvad der sker, der bliver du nød til at give nogle flere oplysninger,

Kan du åbne siden Google.

Hvilken fejl får du når du logger ind.

så har du skrevet din Mail adresse i indlæget, det må du ikke så jeg vil anbefale at du skriver en PM til en moderator.

det er for din egen anonymitets skyld, og for at undgå crowlere og bots på forum.

Der svares at serveren ikke er oppe eller ikke svarer

(undskyld em)

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

igen, er det når du åbner selve google siden, eller er det når du forsøger at logge ind.

du kan prøve at gå direkte på Google Kalender eller til Google Login siden

www,google.com/calender svarer: Kan ikke forbinde til www.google.com

og

Google Login svarer: Explorer kan ikke vise websiden

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

jeg tror du lige bliver nød til at vente og høre om andre her problemet, så vi kan finde udaf om det er TDC problemet ligger ved, eller om det er dig.

du kan evt hvis du har en nabo som du ved har TDC bredbånd, spørge om de har samme problem.

du kan også prøve at genstarte din router, og computer.

sluk alt udstyr tilsluttet routeren, vent 5 min, tænd router, når den er startet op så tænder du en EVT. hovde TV box, og når den er startet op så tænder du resten.

Hej Miela1 - tak fordi du responderede. Vi har haft computeren med til computerfirmaet, hvor jeg har købt den. Her virker den helt ok. Min samlever, der har samme problem med en bærbar, som går på samme router har samme problem, men på sit arbejde er der intet galt.

TDC bad mig gøre som du siger med at slukke og tænde routeren ( den var lukket i en time ). Det hjalp heller ikke.

En it-ekspert på VUC siger at det er TDCs DNS server, der er problemet?

Håber dette er fyldestgørende, og tak for din indsats.

mvh

OVL

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints miela1 har modtaget fra andre medlemmer.

Hej,

normalt ville jeg ikke kalde en fra VUC, it expert, men det er nok en fordom.

jeg har set at der er en anden bruger som har lavet et indlæg, om det samme, så jeg bliver nød at at give din expert ret, så hvis problemet ikke er gået i sigselv i morgen skal du kontakte TDC og fortælle dem om dit problem.

hvis de igen siger at du skal genstarte skal du for tælle at det har du prøvet, evt hendvise til den her tråd

jeg er sikker på at de idet mindste kan fortælle de rigtige personer om fejlen.

Jeg har nu genstartet router m.m. --- og alt virker

EN MEGET STOR TAK FOR HJÆLPEN

 Meget glad humørikon

God morgen ... problemet er genopstået Gal humørikon

Mon TDC løser problemet ... eller hva´    Overrasket humørikon

Jeg har præcis det samme problem.

Jeg har forsøgt forskelligt, genstart, resette, slukke alt, tænde alt osv. osv., men intet hjælper.

Fejlen opstår tilsyneladende ved "omdirigering" til bl.a. google.com og yahoo.com.

Kan det nytte noget at ændre opsætning (indstillinger) på routeren? Og hvad skal man så i givet fald gøre?

Mvh

Jec

Hej

Jeg har i formiddags haft kontakt med TDC, hvor alt blev testet ( og lukket og åbnet...). Noget kom tilbage, men stadig enkelte problemer. Så nu er den fejlmeldt og bliver checket yderliger indenfor 10 arbejdstimer.

Håber det lykkedes. Fin service. Hvis de finder fejlen bliver linket her opdateret. mv ovl

TAK!

Jeg afventer (i spænding :-))

Jec

Jeg må lige høre jer ad om I har fået nyt abn. hos TDC inden for det sidste stykke tid. Jeg købte ny mobil, der også skulle kunne gå på nettet, og måtte derfor opgradere mit abn. Fik også en større internethastighed.

Ved ikke om det er i denne transaktion, der er en fejl? Er der noget af dette der ringer hos jer?

mvh OVL

Ja, måske.

Hvis jeg skal være ærlig, og det skal jeg jo, er det ikke mig selv der har problemet, men et ægtepar (begge pens.), som jeg forsøger at hjælpe (begge har bl.a. g-mail), og de har for ikke så lang tid siden skiftet abonnementsform samt router/modem til TDC Homebox, hvori alt er indbygget.

Så måske har du fat i noget...

Jeg har selv YouSee netgear router, som fungerer uden problemer....

Mvh

Jec

Er det kun dem der har TDC Homebox ADSL som har problemer?

Mvh

Jec

Hej Poul

Vi har desværre en midlertidig fejl, der gør, at nogle kunder oplever fejl med forskellige domæner, herunder www.google.com som du nævner.

Vi er i gang med at fejlsøge. Jeg vil opdatere denne tråd, når problemet er løst.

En midlertidig løsning er at indtaste TDC's DNS-server manuelt på din computer:








Primær DNS: 194.239.134.83








Sekundær DNS: 193.162.153.164


Hvis du skal bruge din PC hos en anden internetudbyder end TDC, kan du bruge googles DNS:








Primær DNS: 8.8.8.8









Sekundær DNS: 8.8.4.4


Du kan ændre din DNS under egenskaber for din LAN-forbindelse under punktet "Internet Protocol (TCP/IP)"

Venlig hilsen

Mads

Hej Mads

Tak for dit svar ... men hvornår kommer den endelige/permanente løsning ?

mvh poul Blinkende humørikon

Jeg har bedt om hjælp hos TDC - og medarbejderen har henvist mig til dette link, hvad der tyder på, at han eller hun må være en Doktor Hjælpeløs (der oven i købet taler ondt om en medarbejder på VUC, der har given en anden bruger gode råd - ja!d taler ondt om andre og selv skriver et dansk fyldt med stavefejl!!) Det er ikke tillidsvækkende. 

Jeg har i adskillige dage ventet på svar fra TDC. Fejlen består i, at vi ikke fra nogen af vores pc'er kan få en stabil forbindelse til www.google.com eller www.gmail.com. Det kan godt lade sig gøre hos vore naboer - og vi kan fint få forbindelse med andre sites - fx danske og udenlandske aviser og nettjenester m.v. 

Vi har fået en midlertidig løsning fra en TDC-ekstern ekspert (vi har Windows 7, 64 bit):

Klik på det runde ikon med flaget i nederste venstre skærmhjørne.

2. I skrivefeltet lige oven over skrives cmd

3. I toppen kommer cmd til syne og her skal man højreklikke og vælge "Kør som administrator" og sige ja til det program der så popper op.

4. I det sorte vindue skriver man så (uden mellemrum til eksisterende tekst): ipconfig/flushdns - og trykker enter.

5. Så slukker man sin router - venter et par sekunder og tænder den igen.

6. Så kan man få¨forbindelse til google.com og gmail.com - men kun så længe, man forbliver logget på, altså: Hvis man lukker gmail'en eller slukker for pc'en, skal man starte forfra.

Det er en TDC-fejl, sandsynligvis: En fejl i TDC's router-tabeller, har jeg ladet mig forklare.

Men se om de gør noget ved det !!!

Hej

Hvilket antivirus program bruger du ?

Prøv at tage en kommandoprompt frem.

I win 7 findes kommandoprompten under "start - alle programmer - tilbehør"

Prøv at skriv følgende:

ping www.google.com

Får du timeout og hvilken ipadresse skriver den ved siden af www.google.com ?

Her er et eksempel:

Pinging www.google.com [64.34.212.70] with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 64.34.212.70:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 <100% loss>

det er i orden nu

Jeg har siddet og fejlrettet sammen med en TDC kunde i dag som ikke kunne komme ind på google.com, google.dk, bing.dk og tdc.dk.

Det viste sig at være en virus som have lagt nogle ip adresser ind i kundens hosts fil på hans windows 7 maskine.

Jeg håber meget I kan bruge dette da jeg har hørt fra nogle kunder at de har dette problem.

Måden I kan tjekke det på er ved at gå ind i en kommandoprompt, hvor I skriver følgende.

ping www.google.com

Eksempel på resultatet:

Pinger www.google.com[217.23.15.126] med 32 byte data:

Anmodning fik timeout

Anmodning fik timeout

Anmodning fik timeout

Anmodning fik timeout

Ping-statistikker for 217.23.15.126:

Pakker: Sendt=4, modtaget=0, tabt=4 (100% tab)

 

Tag ip adressen 217.23.15.126 og tast den i en webbrowser, så skal I meget gerne blive dirigeret ind på siden. Måske kommer den med en tom side og giver en fejlkode "404 Not Found"

Ip adressen den pinger skal man altid kunne taste i en browser og derved blive ledt ind på siden !

I kan tjekke jeres hosts fil via denne sti: C:WindowsSystem32driversetchosts

Her er et eksempel på en hosts fil der er inficeret:

http://www.uploadimages4free.com/browse_images/step3-20150.html

En hosts fil der ikke er inficeret skal kun rumme de øverste 22 linjer !

Ved første øjekast kan hosts filen se ok ud men måske kan I scrolle ned i bunden hvor der er tastet ip adresser på google, bing osv ind af virussen.

Ip adresserne skal slettes og hosts filen skal gemmes og overskrive den gamle hosts fil.

Hvis I retter i hosts filen kan det gå galt, så jeg tager ikke ansvaret hvis det går galt når I retter i filen !

 

Her er de sider jeg har fundet på google og som jeg har arbejdet ud fra:

http://forum.mozilladanmark.dk/viewtopic.php?f=1&t=9093http://www.techsupportforum.com/forums/f217/google-doesnt-work-on-my-laptop-597086.html

Mvh

Carsten S.

Så er den gal igen.

Kan ikke logge på www.google.com (men godt google.dk) via TDC Home Trio, men smider jeg mit 3G modem i pc eller MAC går det fint, og det samme emd iPad'en.

Det er da neget foruroligende at det sker igen og igen og....

Fik hurtigt svar fra @TDC_support på Twitter: "Det ser lidt spøjst ud - prøv evt. med en genstart af HomeBoxen og flush din DNS, pr. instrukser i tråd? ^Ulf"

Et øjeblik efter var vi kørende igen - sådan.

Besvar

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)