Svar

Højere hastighed på TDC Home Trio

• Deltager
  • 6 kommentarer
Er der nogen der kan forklare hvorfor man som Home Trio kunde får leveret det TDC kalder en 20/2 forbindelse, og hvis man i selvbetjening vælger skift hastighed, får tilbudt en 50/5 forbindelse, når der så under køb knappen står leveres kun til TDC bredbåndsløsning og Home Duo løsning.
icon

Bedste svar af Pulvermos 28 februar 2013, 15:56

Det kan jeg ikke svare dig på. Men TDC har valgt ikke længere at sælge den hurtige forbindelse, da alt for mange kunder ikke kunne opnå den høje hastighed.Unavngivet.png

Se original

30 Kommentarer

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Det kan jeg ikke svare dig på. Men TDC har valgt ikke længere at sælge den hurtige forbindelse, da alt for mange kunder ikke kunne opnå den høje hastighed.Unavngivet.png

Omdømme 2

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints droid har modtaget fra andre medlemmer.

Pulvermos skrev:

Hej Pulvermos

Beklager at jeg lige korrigerer lidt men årsagen er vel nærmere at alle Homeduo/TDC bredbånd abonnementer i dag sælges med op til 40bit (og garanteret 20mbit) hvorfor det ikk giver mening at have et tilkøb med 50mbit...

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints Pulvermos har modtaget fra andre medlemmer.

Hej droid.

Jeg bygger kun mit svar på hvad jeg har fået at vide af to forskellige kundeservice-medarbejdere. Men ja, du har nok også ret. Blinkende humørikon
Kan det virkelig passe at

** Ser eller optager du tv, falder hastigheden til internet surf mellem 2,3 og 3,6 Mbit/s pr. tv, der er i brug.

Citat fra http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=28394

Det er vel nærmest Internet alá 2005? Det MÅ kunne gøres bedre?!

Før den nye lovgivning i forhold til markedsføring af bredbåndsforbindelser, blev der for HomeTrio reklameret med "Op til 20/2 MBit". Det må siges at have været en grov overdrivelse hvis faktum nu er NED til 2,3 MBit? Det kan vel nærmest ikke engang række til stream af Youtube eller lignende.

Det virker efterhånden som en ganske god løsning at lede efter en udbyder af fiberbredbånd, eller skifte til en mobil udbyder (4G kan vel snildt konkurrere med TDCs bredbåndshastigheder).

Forklaring udbedes!

Med venlig hilsen, en jævnt utilfreds HomeTriokunde

Omdømme 3

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints PeterA1 har modtaget fra andre medlemmer.

Nu skal du jo læse hvad der står :-)

Hvis du har en 20 M forbindelse - og har et TV kørende - så har du 16,4 M tilbage at surfe på. Hvis du har to TV kørende har du 12,8 M tilbage at surfe på. Og det er worst case tal. Tit vil du ligge højere.

Det er i det øvrigt ikke en lov der er kommet om markedsføring af hastigheder. Det er en frivillig aftale mellem forbrugerombudsmanden og teleselskaberne.

vh

Peter

Omdømme 1

Da jeg i sin tid havde HomeTrio, lå min forbindelse stadig stabilt på omkring 19mbit/s selvom jeg både så en HD-kanal og optog en anden kanal. Så det går altså ikke nødvendigvis ud over forbindelsen at se tv.
Omdømme 2

Pulvermos skrev:
Da jeg i sin tid havde HomeTrio, lå min forbindelse stadig stabilt på omkring 19mbit/s selvom jeg både så en HD-kanal og optog en anden kanal. Så det går altså ikke nødvendigvis ud over forbindelsen at se tv.

Ja, i starten (med "TDC TV" og første generation Hometrio) var internet og tv sådan set to seperate forbndelser, men i dag er det ændret så alle vil opleve en forringelse i internethastigheden hvis et tv er tændt.

Jeg bor på Amager og har idag ifølge min regning en forbindelse på: 

9M/1,5M (min. 7,6M/0,5M)

I praksis har jeg ca. 8/1 hastighed.

Jeg har 1 stk ekstra multiroom TV og ville gerne have hurtigere forbindelse eller bare HDTV. HDTV har jeg prøvet, men det betød at jeg kørte jeg to strømme (fx optog HD og så HD) kunne jeg stort set ikke bruge nettet og TV'ets signal forsvandt nogle gange. Ligeledes kunne jeg ikke se TV i begge "rooms" imens. TDC har adskillige gange lovet højere hastighed kommer lidt om snart og skrevet mig på en (fiktiv!?!?) mail-liste så jeg bliver informeret. Har dog aldrig hørt noget fra en sådan.

Kan det virkelig passe at der ikke kan leveres bedre hastighed hos mig!? Det giver jo ikke mulighed for at anvende de produktet som man betaler for og/eller kan tilkøbe (bl.a. multiroom, HDTV). Og desuden er det en super-ringe download hastighed (teoretisk <10Mbit/s og som oftest ligger den på 3-5MBit/s).

Yousee kan desværre ikke levere på adressen på Amager (Backersvej), og ej heller har jeg haft held hos andre selskaber ift. om de kunne levere bedre hastighed via xDSL. Er klar over jeg kan gå fiber, wimax, 4G etc. men det er bare så meget dyrere og træls når jeg alligevel har HomeTrio med bredbånd inkl.

Kundeservice er utroligt lidt hjælpsomme med viden om hvad jeg kan forvente i nær fremtid (udover tomme løfter som jeg har fået mange gange, som nævnt ovenfor).

Jeg er ellers MEGET tilfreds HomeTrio kunde, og TDCs re-designede Play-service spiller max. Og film- og seriepakken anvendes hyppigt - både gratis og leje. Ditto med Play musik. Gør det blot endnu mere frustrerende at hastigheden er så utroligt langsom og at jeg ikke kan se HDTV.

Det med den garanteret hastighed på 20 MBIT gælder det også nuværende kunder for så vil jeg da gerne have min sat op. Og gerne til mere.

Omdømme 1

Jeg ringede til TDC og fik lavet min linje om til en 41/10 uden beregning. Så prøv at kontakte dem. Blinkende humørikon

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

** Ser eller optager du tv, falder hastigheden til internet surf mellem 2,3 og 3,6 Mbit/s pr. tv, der er i brug.

Før den nye lovgivning i forhold til markedsføring af bredbåndsforbindelser, blev der for HomeTrio reklameret med "Op til 20/2 MBit". Det må siges at have været en grov overdrivelse hvis faktum nu er NED til 2,3 MBit? Det kan vel nærmest ikke engang række til stream af Youtube eller lignende.

Forklaring udbedes!

Med venlig hilsen, en jævnt utilfreds HomeTriokunde

Tror du har misforstået det lidt. Hvis du ser tv skal tv boksen bruge båndbredde for at vise tv, det er her der forklares at der bruges mellem 2,3 og 3,6Mbit pr tv..

dvs hvis du har 20Mbit båndbredden daler den tilgengelige båndbredde, jo flere tv du ser tv på :-)

Ringer man bare til kundeservice og spørger dem om man kan få hastighedes sat op.

Omdømme 1

Jeg ringede bare og hørte om jeg kunne få en hurtigere upload, hvor jeg bare fik et koldt nej. Jeg svarede at så ville jeg skifte til Fullrate. Han tjekkede derfor i systemet om det alligevel var muligt og kort efter fik jeg at vide at jeg kunne få en 41/10 til samme pris som min 20/2. Så prøv bare at høre om det er muligt at få sat hastigheden op. Det skulle være muligt. Blinkende humørikon

Bor du i en større by eller i nærheden af en central?

Omdømme 1

Jeg bor i en mindre by, tæt på en central med gode kabler ind til huset. Faktisk var teknikeren overrasket over hvor god forbindelse han kunne måle mellem central og hus, så måske er jeg bare heldig at kunne få denne forbindelse.
Omdømme 2

Pulvermos skrev:
Jeg bor i en mindre by, tæt på en central med gode kabler ind til huset. Faktisk var teknikeren overrasket over hvor god forbindelse han kunne måle mellem central og hus, så måske er jeg bare heldig at kunne få denne forbindelse.

Når du er logget ind i din homebox, på forsiden, hvad står der så af forbindelse?

Omdømme 1

droid skrev:

Når du er logget ind i din homebox, på forsiden, hvad står der så af forbindelse?

test2.png

En test på hastighedstest.tdc.dk gav følgende resultat:

test.png

Omdømme 1

Her kan du se, hvor mange omdømmepoints BH81 har modtaget fra andre medlemmer.

Dejligt med VDSL :-)

kan være der er kommet en fremskudt central op..

Jeg køre kun adsl og ca. 16/2... men har haft VDSL hos fullrate og havde 25/2.. men tdc vil ikke sælge vdsl til mig selvom det da havde været bedre med 25 istedet for 16 og bedre ping..

Men hvad er status på fremskudt central produktet, kan man få et svar?

Jeg har desuden fiber helt hen på husmuren fra TDC, da de skiftede telekablerne for ca. 8år siden.. Kablerne går ud i et skab lige ved siden af TDC fiber(tidligere DONG) men kan heller ikke få fiber... ja det er sku mysisk.. og fremskudt central heller ikke noget endnu selvom nogle teknikere tilbage i 2010 sagde at det lige var på trapperne 100meter nede af vejen

Omdømme 1

BH81 skrev:
Jeg køre kun adsl og ca. 16/2... men har haft VDSL hos fullrate og havde 25/2.. men tdc vil ikke sælge vdsl til mig selvom det da havde været bedre med 25 istedet for 16 og bedre ping..

Sjovt. Da jeg ringede og truede med at skifte til Fullrate, sagde de at TDC altid ville kunne levere en højere hastighed end Fullrate, da det er TDC's egne kabler...

Omdømme 2

Pulvermos skrev:

droid skrev:

test2.png

En test på hastighedstest.tdc.dk gav følgende resultat:

test.png

Tak.

Kunne man også lokke dig til at skrive hvad der står under dæmpning (eng: attenuation) up/down og snr margin up/down?

Omdømme 1

droid skrev:

Tak.

Kunne man også lokke dig til at skrive hvad der står under dæmpning (eng: attenuation) up/down og snr margin up/down?

Ja, men jeg kan ikke umiddelbart finde disse oplysninger. Hvor skal jeg kigge efter det?

Omdømme 2

Pulvermos skrev:

droid skrev:

Tak.

Ja, men jeg kan ikke umiddelbart finde disse oplysninger. Hvor skal jeg kigge efter det?

Nu har jeg ikke prøvet den nyeste homebox men på de tidligere har det været under "avanceret" i menuen til højre og så under "vdsl statistik".

som her:

/t5/image/serverpage/image-id/377i2187F1A547CEAED7/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Omdømme 1

droid skrev:
Nu har jeg ikke prøvet den nyeste homebox men på de tidligere har det været under "avanceret" i menuen til højre og så under "vdsl statistik".

som her:

/t5/image/serverpage/image-id/377i2187F1A547CEAED7/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Alt hvad der står under VDSL Statistikker er det her:

pic.JPG

Jeg har også tjekket alle andre menu-punkter uden at kunne finde noget. 

Omdømme 2

Pulvermos skrev:

droid skrev:

som her:

Alt hvad der står under VDSL Statistikker er det her:

pic.JPG

Jeg har også tjekket alle andre menu-punkter uden at kunne finde noget. 

Ok øv, Tak.

Det kunne være spændende at se hvilke "stats" der skal til for at køre de hastigheder over en kobber-linje.

Mvh

Omdømme 1

droid skrev:

Ok øv, Tak.

Det kunne være spændende at se hvilke "stats" der skal til for at køre de hastigheder over en kobber-linje.

Mvh

Ja, det havde ellers været spændende. Da jeg havde en 50/5, lå min download på ca. 51,5mbit/s, så jeg ved at min linje har evne til endnu mere.

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)