Spørgsmål

yousee box kan ikke optage fra tv2, generel fejl ?

Efter at have brugt ufattelig lang tid på at blive kastet frem og tilbage mellem diverse yousee afdeling og være tvangs indlagt til at høre på skrækkelig ventemusik har jeg nu fået det svar at det er et generelt problem nemlig at yousee box pt. ikke kan ikke optage fra tv2 (sagsnr.: YL302796)og at der ikke kan gives en tidshorisont på hvornår dette igen er muligt (har aldrig været muligt for mig efter jeg skiftede til den nye yousee box 11-03-2018) .
Hvorfor oplyses dette ikke på jeres forside så man ikke skal spille tid med at forsøge at optage fra tv2 og hvorfor gives der ikke en generel kompensation for dette indtil problemet er blevet løst.

Har dog modtaget en latterlig en gangs kompensation på 100 kr.
Hvis der er andre kanaler som boxen generelt ikke kan optage fra ønskes dette venligst oplyst.

Ser frem til at Yousee begynder at opfører sig som et ansvarligt firma der ikke opkræver penge for lovede ikke eksisterende ydelser , samt informere kunder der er berørt at generelle fejl (evt. via en email)

mvh,
Peter Schou Jensen

24 Kommentarer

Omdømme 7
Badge +6
Dette er et brugerforum, You See er kun ind i mellem på her, så det er ikke sikkert at de læser dette opslag.
PS. Vi er mange brugere der har både Humax 2000 og 4000, og har Ikke problemer med at der ikke kan optages på TV2.
Til RadioManden
Muligt at nogen kan optage tv2 , videregiver blot den beskeden jeg fik fra yousee om at der var tale om en generel fejl
mvh
Peter Schou Jensen
Omdømme 7
Badge +6
Nu prøves der lige, har sat den til at optage på kanalen lidt senere, ingen problemer med at markere optagelsen.
Ok, så er det jo nok ikke korrekt hvad yousee oplyser
Kan for øvrigt godt markere for optagelse af tv2, men kan ikke afspille den efterfølgende
Omdømme 7
Badge +6
Hvor længe har problemet været der.? Havde ikke problemer Søndag og Mandag.
Omdømme 7
Badge +6
Har så lige startet den optagelse jeg satte til tidligere, og der er ingen problemer med at se den. Det er desværre ikke muligt at ligge en video op, kun billeder.
tja, muligt, godt for jer der kan optage og afspille fra tv2, men jo ikke rigtigt noget som jeg kan bruge til noget, er nødt til at forholde mig til hvad jeg for oplyst af yousee, har haft problemet siden jeg udskiftet min gamle tv-boks til en ny (dvs, siden 11-3-2018)
Omdømme 7
Badge +6
En generel fejl kan det ikke være, ja der har været og er andre problemer med TV2, der rammer dog ikke alle tilsyneladende, der har også for tid tilbage været et problem med at afspille en TV 2 optagelse som en hel del var ramt af, men der har ikke været skrevet om det problem siden da.
Der er en del brugere inklusiv mig selv som ville have skrevet om det øjeblikkeligt hvis ikke det var muligt at optage fra den kanal.
Det vil også kunne bekræftes af de medarbejdere fra You See som er tilknyttet forummet.
ok, måske mente han en regional generel fejl ?, men kaldte blot fejlen for generel, svært at vide for udenforstående, bor i postnr 2720
Er dette problem løst ? Kan godt sætte boksen til at optage og programmet vises også i mine optagelser. Kan derimod ikke afspille programmet, kommer med fejl og siger boks skal genstartes. Har prøvet utallige gange uden succes. Har ikke problemer med andre kanaler.
Forslag til løsning ???
Omdømme 7
Badge +6
Der er for nuværende ikke noget problem med at optage/se udsendelser fra den kanal.
Hej

Jeg har stadig problemet, en tekniker fra yousee sagde at hanville sende sms når problem var løst, han kunne ikke give en tidshorisont har nu varet mange måneder !
Omdømme 7
Badge +6
Der har ikke være meget skriveri om det problem ej heller på FB, det er en god del tid siden, så et generelt problem kan det ikke være.
Ved ikke !
ved kun at jeg fik den besked fra en tekniker fra yousee at der var tale om et generelt problem, er i hvert tilfælde et problem for mig !
Omdømme 7
Badge +6
Det må så fejlmeldes.
har jeg jo gjort sagsnr, xxxxxxxx

drifts tekniker hed benjamin og kan kontaktes på hverdage mellem 8 og 14 på tlf xxXXxxXX

Redigeret af Stefan - fjernet personlige oplysninger
Omdømme 7
Badge +6
Du kan så lige skrive på FB, og se hvad de der skriver til dig. Herfra kan der ikke gøres noget.
bryder mig ikke om facebook
Omdømme 7
Badge +6
Hvis ikke du vil videre med det af den vej, så vides det ikke hvad mere du kan gøre.
Omdømme 4
Badge +6
Hej

Man behøver ikke tage fat i os på Facebook - vores support på 70704040 kan også hjælpe. Har du dog fået et nummer direkte til en tekniker, kan du også kontakte ham - ligger sagen hos sådan en, er det umiddelbart dem, der kan hjælpe, hvis der er noget yderligere til samme sag.

Stefan, YouSee Forum Team
Har nu prøvet at slette alle min optagelser, nulstille boksen (Humax YS-400) og lave to nye optagelser fra TV2. Optræder fint i 'planlagte optagelser' og vises også i mine optagelser. Når de skal afspilles meldes der en fejl ' kan ikke afspilles genstart boksen'. Stefan, skal jeg tage fat i supporten eller har nogen en løsning på prblemet ???
Omdømme 7
Badge +3
Jeg prøvede lige at optage noget fra TV2 ved bestilling fra en YS-4000 boks. Optagelsen foregik uden problemer, men ved afspilning gennem boksen kom fejlen "Kan ikke afspilles, genstart boksen". Prøvede så at afspille på web med "tv.yousee.dk" på Chrome-browser på en Windows-computer. Det fungerede.

Prøvede så at gå tilbage til YS-4000 boksen, og nu fungerede afspilningen også på denne. Under afspilning på computer var YS-4000 lukket (stadig tændt på bagsiden og lys i rød lampe).

Måske skal man blot lukke for YS-4000 og åbne igen, eller måske var det afspilning på computer, der fik optagelsen til at registrere, at den aktuelle bruger har rettighed til afspilning.

Andre brugere med samme problem: Er det på YS-4000 boksen og haves bredbånd på YouSee coax? Hvis bredbånd ikke er på YouSee coax kan det være at man skal abonnere på "TV2 Ude" for at man får rettighed til at afspille TV2-optagelser. Så vidt jeg ved sker afspilning fra skyen gennem bredbåndsforbindelsen.
Tak til MS-Erik, det ser ud til at løse mit problem med den beskrevne metode. Kan nu afspille fra boksen. Bare underligt at man skal lave 'narrestreger' for at få tingene til at virke. Men nok en gang en stor TAK

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)