Anmeldelse af Sony Xperia XZ - Af Anna

• Administrator
  • 10 kommentarer
af Anna Hansen

Den nye Sony Xperia XZ er en rigtig lækker telefon. Den ligger godt i hånden, føles gedigen og eksklusiv. Forest Blue er en smuk farve, dejlig med noget som er lidt anderledes.

En god feature, som virkelig fungerer, er finger-aftryks læseren. Den sidder i power-knappen på siden af mobilen, altså lige ved tommelfingeren og det er perfekt.

Brugerfladen er ikke stort forandret fra tidligere Xperia-modeller, men fungerer meget fint i sin udformning. Det skal nævnes at skærm-billedet er væsentlig forbedret, alt står meget klart og skarpt.

Det er et stort plus at mobilen tåler en vis grad vand/fugt, da det selvfølgelig gør den mere holdbar.

Der er to ting som jeg synes specielt fremhæver XZ sammenlignet med tidligere modeller; Det første er batteriet. Jeg synes absolut at XZ holder løftet om forlænget batteri-tid, det er et stort plus som vægter meget ved mobilens brugbarhed. At opladningstiden også er hurtigere er jo bare endnu en god ting. Det andre er XZ's kamera som er helt formidabelt. Super skarphed selv med fuld zoom, farverne er næsten bedre en i det virkelige liv, mobilen tager rigtig gode billeder selv ved dårlig lys (noget som var et problem med ældre modeller). Stort plus også at kameran er klar til at tage billeder lige med en gang, så at man kan nå at fange et hurtig motiv.

Det er lidt irriterende at XZ bruger et andet oplader-stik end de gamle modeller (som man jo har ekstra af i bilen, på kontoret....), men til gengæld nemmere at der ikke er "op og ned" når man skal tilslutte ledningen.

Også irriterende at favorit-nummer i den øverste bjælke forsvinder når man tømmer opkalds-listen, det gjorde de ikke på de gamle modeller (men kan også være at det er noget man kan justere i indstillingerne?).

Min konklusion er at Sony Xperia XZ absolut lever op til det den lover, den skuffer ikke og er hurtig blevet min yndling.

Tak til Anna for en rigtig god anmeldelse. Har du også en Sony Xperia XZ? Så må du hellere end gerne dele dine erfaringer med den, eller stille spørgsmål, hvis du sidder inde med nogle :)

Interesseret i at se mere? Her kan du læse mere om Sony Xperia XZ

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8