Anmeldelse af Samsung Galaxy S8 - af Linette

• Administrator
  • 10 kommentarer
af Linette L.

Den nye Samsung Galaxy S8 er en mobil i et meget flot design. Infinity-skærmen, hvor funktionsknapperne er i skærmen, giver sammen med edge et smukt og blødt helhedsudtryk. Det gør også at telefonen ikke synes så stor. Det ”runde bøde” design gør også, at mobilen føles rar at holde, da der ikke er skarpe kanter.

Når man skal have flyttet sine ting med over fra sin gamle mobil, gøres det nemt via Samsung Smart Switch, hvilket gør det nemmere for os, der måske ikke lige er de store tekniske vidundere, at overføre vores ting. Ligeledes bliver man guidet igennem Samsung Galaxy S8, hver gang man går ind i et nyt program/app. Desværre forlanger de fleste adgang til ens kontakter og andre personlige ting på mobilen, hvilket jeg synes er overskridende på min selvbestemmelsesret over, hvad der skal være offentlig tilgængeligt. Det er nok ikke kun på Samsung Galaxy S8, det er sådan, men hvor ville det være rart, hvis det i stedet var noget, man selv bestemte, om man ville det. end det ligesom ligger implicit i appen.

Som mor til 2 skønne børn på snart 6 g 9 år er der nogle funktioner, jeg især har haft min opmærksomhed på. Kameraet har faktisk igennem nogle år været mit fokus i valg af mobil (som også har været Samsung Galaxy), da jeg bruger min mobil som kamera, for den har jeg altid med mig, og billederne bliver oftest taget spontant, når man har børn. Samsung Galaxy S8 tager fantastisk gode klare billeder, og derudover er der et hav af muligheder for at lege med billedets udtryk – både ned til det mere fotografnørdede med lukketider, hvidbalance mm. til det mere sjove med dyreører og næser, som man kender fra Snapchat, eller sætter div. udtryk/”klistermærker” på billederne. Noget andet, der er vigtigt, når man har to mindre børn, er det at følge med på diverse børne/forældreintra`er, og som regel har man så brug for hurtigt og nemt at kunne komme ind på f.eks. kalender og tilbage igen, og her er der mulighed for at bruge den dobbelte skæm eller funktionsknappen nederst til venstre på skærmen til et hurtigt skift mellem åbne programmer/sider. En tredje ting, der er vigtig og uundværlig for en børnefamilie, er kalenderen. Vi har nu ifm. denne nye telefon fået lavet det sådan, at jeg kan vælge, at det jeg sætter i min kalender kun står på min (f.eks. arbejdsmæssige ting) eller på vores begges kalender, så vi kan lave aftaler uden først at skulle have kontakt med hinanden, og det så ryger i glemmebogen, eller man ikke lige får fortalt den anden, at man skal noget en aften. Det er virkelig rigtig dejligt med det overblik, når hverdagen ”kører derudaf”. Det var i første omgang svært at få op at køre, så jeg havde en ”teknisk ven” til at få det op at køre, men så er det til gengæld let nu.

Det er rigtig dejligt, at mobilen oplades hurtigt, og at den ikke bliver særlig varm underopladningen. Der er en væsentlig bedre batteritid på denne nye mobil ift. min gamle Samsung Galaxy S6. Det er et nyt stik, der er med Samsung S8, så jeg kan desværre ikke bruge de andre opladere, vi ellers har i hjemmet til både mobiler og tablets – også Samsung Galaxy. Men jeg kan forestille mig, at dette nye stik ikke beskadiges så nemt, som det gamle, da det har en form, som gør, at det ikke er svært at ramme og samtidig virker mere solidt.

De plug-ins høretelefoner, der følger med, er meget behagelige at have i ørerne, og stofledningen hertil er både mere behagelig en de plastikcoverede, og virker også mere holdbar ved stikket – måske det ville være en god idé et lave en stofledning til opladerstikket også…?

Jeg kunne godt bruge en brugervejledning (dansk) med, jeg lige kunne slå op i, men det er jo bare, fordi jeg tilhører en generation, der har været vant til det. Så måske er det bare pjat, for det meste kommer jo af sig selv, eller også kan man jo bare google det.

Alt i alt synes jeg, det er en fantastisk dejlig mobiltelefon, som jeg er blevet MEGET MEGET glad for. Vi er en familie, som i det hele taget er glad for Samsung og bruger Samsung Galaxy mobiler og tablets og desuden fjernsyn, hvilket jo er skønt, da det hele jo så ”spiller sammen”.

4,5 stjerner ud af 5 stjerner.

Tak til Linette for en god anmeldelse. Læs mere eller køb Samsung Galaxy S8 på vores side. Har du selv en Samsung Galaxy S8? Så fortæl os endelig hvad du synes om telefonen her i kommentarfeltet!

Ingen kommentarer

Ingen kommentarer

Besvar

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)