News

YouSee lancerer YouSee Streamer og samler tv og streaming i én brugerflade

YouSee lancerer YouSee Streamer og samler tv og streaming i én brugerflade

YouSee lancerer den 20. september YouSee Streamer. En ny, kompakt enhed til tv’et, der samler tv-kanaler, streamingtjenester og apps i én intuitiv brugerflade. YouSee Streamer gør det nemt, overskueligt og tidsbesparende for danskerne at finde lige præcis det indhold, de har lyst til at se på tværs af flow-tv og streaming.

 

Danskernes adgang til kvalitetsunderholdning på tv og streaming har aldrig været større, men det omfattende udvalg skaber udfordringer med at bevare overblikket, når der på kryds og tværs skal navigeres rundt blandt tjenester og indhold.

 

Derfor er der stor interesse for at kunne samle alle sine tv-kanaler og streamingtjenester ét sted. To ud af tre danskere synes det er attraktivt, hvis de kunne nøjes med én samlet indgang til tv og streaming. Det viser en Wilke-undersøgelse foretaget for YouSee. * I samme undersøgelse giver hver tredje dansker udtryk for, at de føler de bruger mere tid på at finde ud af, hvad de skal se, end på at se det indhold, de har fundet.

 

Smart intuitiv brugeroplevelse

Det får nu YouSee til at lancere YouSee Streamer. En smart, intelligent enhed til tv’et, som samler flow-tv, streamingtjenester og apps i én intuitiv brugeroplevelse. YouSee Streamer er baseret på Google TV-platformen, og nu bliver det for første gang muligt at have tv-kanaler som DR1 og TV 2 liggende side om side med streamingtjenester som f.eks. Netflix, TV 2 Play og Viaplay i én overskuelig brugeroplevelse.

 

Med alt samlet ét sted bliver det nu nemt, overskueligt og tidsbesparende for danskerne at vælge lige præcis den underholdning, de har lyst til at se – uden at skulle skifte input på tv’et eller navigere mellem separate enheder og apps.

 

”Med YouSee Play var vi de første til at give danskerne fuld valgfrihed til at sammensætte og løbende udskifte deres foretrukne tv-kanaler og streamingtjenester. Nu er vi klar til at videreudvikle YouSee Play-universet med YouSee Streamer og skabe en endnu bedre brugeroplevelser for vores kunder,” siger Christian Morgan, CEO hos YouSee, og fortsætter:

 

”YouSee Streamer samler alle kanaler og tjenester fra YouSee Play i én brugerflade til tv’et. Den smarte enhed gør det nemt og enkelt at vælge mellem de store mængder af indhold - uanset om det er flow-tv, streamingtjenester eller apps. Samtidig er den lille og diskret, så den nemt kan gemmes væk bag tv’et eller tages med i sommerhus eller på ferie i Europa.”

 

Helt ny måde at tilgå underholdning på

Den nye brugerflade er skabt specifikt til YouSee Play-kunder, og med kategorier som ”Fortsæt med at se”, ”Forslag til dig” og ”Ankommet for nylig”, har det aldrig været nemmere at fortsætte med at se en film, serie eller program og få inspiration til at træffe næste underholdningsvalg.

 

Den medfølgende fjernbetjening integrerer klassiske flow tv-funktioner som kanalvalg ved hjælp af knapperne 0-9, samt adgang til populære streamingtjenester med et enkelt tryk, så man let kan zappe mellem tv og streaming-indhold. Samtidig kan fjernbetjeningen erstatte den almindelige fjernbetjening med funktioner som tænd/sluk og justering af lydstyrke.

 

”Med YouSee Streamer bygger vi videre på vores YouSee Play-succes og tager endnu et stort skridt ind i fremtiden for danskernes underholdning. YouSee Streamer leverer en ny måde at se underholdning på, og imødekommer efterspørgslen på en integreret indgang til både tv og streaming. Nu er verdens bedste underholdning på tværs af tv og streamingtjenester blot ét klik væk i én samlet brugerflade, som vi løbende kommer til at videreudvikle og udbygge med nye funktioner. Jeg tror, at streameren vil styrke YouSee’s position som den foretrukne udbyder af underholdning blandt danskere, der både elsker tv og streaming,” siger Christian Morgan.

 

Fakta om YouSee Streamer

  • YouSee Streamer kan fås i YouSee’s butikker og på yousee.dk fra den 20. september. Prisen bliver 399 kr. i oprettelse og den første Streamer følger med i abonnementet. Ønsker man flere Streamere (eller TV-bokse) koster de 30 kr. om måneden pr. enhed.
  • YouSee Streamer kan anvendes af alle, som har tv og streaming via YouSee, men den er særligt udviklet til de YouSee Play-kunder, som ser flow-tv og har flere streamingtjenester
  • YouSee Streamer er bygget på Googles velkendte og driftssikre Android-teknologi og har indbygget Chromecast og integreret Google Assistant.
  • YouSee Streamer leveres med en bluetooth fjernbetjening, som gør det nemt at zappe og få adgang til populære streamingtjenester
  • YouSee Streamer kommer med en række præ-installerede apps fra streamingtjenester der findes i YouSee Play, og det er muligt at installere yderligere apps fra Google Play Store. Streameren kan således også bruges til at streame underholdning, som ikke leveres af YouSee
  • YouSee Streamer kan anvendes i EU-lande i op til 30 dage ad gangen

Hej. Jeg har talt med kundeservice ang den nye streamer enhed. De siger, at den også kan bruges til at lave optagelser i skyen, kan andre bekræfte det?. Jeg syntes, at der mangler en rød optage knap på den nye fjernbetjening??.

Det ville da være rart at slippe for den boks som der står under tv’et nu…

Men som flere skriver, er det bare en chromecast med et lag af Yousee 

hilsen Martin 


Hej Martin 

Jeg kan bekræfte, at man sagtens kan optage på streameren. 

Det er korrekt at der ikke er en decideret optage-knap på fjernbetjeningen - man skal i stedet sætte streameren til at optage via Tv-Guiden. 


Vil man kunne købe streameren til brug når man har bland selv - altså købe uden at skulle oprette et nyt play-abonnement?

 


Den kan købes af alle, den kan bruges af alle, også selv om man ikke har TV fra YS, det er som tidligere nævnt en helt normal Google TV med YS overlay. M.a.o. ganske som når der installeres You See Play på enhver anden Android enhed.

Har man Play abonnement, så kan der også optages.


Hej.

jeg har været forbi en Yousee butik på Frederiksberg og de vidst intet om den nye streamer, kun at den bliver lanceret på onsdag og sikkert kan købes fra næste uge????. Jeg tænker nu, at den kan købes fra onsdag??.

 

Mit spørgsmål er, om den kun kan bruges af dem som har Yousee play??, eller som jeg som kun har en grundpakke fra Yousee, ville jeg også kunne bruge den??.

hilsen Martin 


Den kan bruges af alle, uanset om man har TV fra YS eller ikke, det er en helt normal Google TV med YS overlay på. 

Som tidligere opslået. https://digitalt.tv/yousee-streamer-test/


hvis man vil have den nye streamer gratis (kræver en smule arbejde):

jeg har spurgt yousee kundeservice på messenger om hvis man nu opsiger sit nuværende Yousee Play, og der efter oprettet et nyt Yousee Play abb. Om man så kan få den gratis.


Til det var svaret “i princippet, så kan man godt. Kristian”.

overvejer at teste det af i morgen…

 

(det der står i mit screenshot om jeg har betalt oprettelse gebyr skyldtes et svart jeg fik på hvorfor eksisterende kunder skal betale 399 og ikke nye kunder, hvor jeg fik et svar om jeg nok havde brugt et andet tilbud hos yousee ved anden lejlighed..).

 


Man kan lige så godt købe en normal Google TV og installere Play på den når man har haft YS Streameren i et år, så har den kostet mere end en Google TV koster.


Man skal være opmærksom på at YouSees streamer kræver at man har TV fra YouSee. Har man TV fra YouSee men opsiger det skal man aflevere streameren. Streameren er YouSees ejendom. Sådan forstår jeg de lidt forskellige meldinger her og på Facebook.

Køber man en normal Google TV, en Apple TV, eller en af de mange andre mediebokse på markedet, eller bruger en PC eller Chromecast fra en mobil enhed, eller har et smartTV, er det ganske anderledes. Her ejer man boksen og beholder den selv om TV fra YouSee opsiges. Det betyder kun at der ikke kan ses TV fra YouSee, man alle andre streamingtjenester, der virker på den pågældende enhed, fortsætter at virke  uændret. Og man sparer det månedlige abonnement på 30 kr. for YouSees streamer.


Ja nemlig, den streamer er ikke så gennemtænkt, den burde kunne købes, Den kan jo da det er en normal Android baseret enhed bruges til det samme som en Google TV kan, selv om man ikke kan bruge YS delen på den.


Man skal være opmærksom på at YouSees streamer kræver at man har TV fra YouSee. Har man TV fra YouSee men opsiger det skal man aflevere streameren. Streameren er YouSees ejendom. Sådan forstår jeg de lidt forskellige meldinger her og på Facebook.

Køber man en normal Google TV, en Apple TV, eller en af de mange andre mediebokse på markedet, eller bruger en PC eller Chromecast fra en mobil enhed, eller har et smartTV, er det ganske anderledes. Her ejer man boksen og beholder den selv om TV fra YouSee opsiges. Det betyder kun at der ikke kan ses TV fra YouSee, man alle andre streamingtjenester, der virker på den pågældende enhed, fortsætter at virke  uændret. Og man sparer det månedlige abonnement på 30 kr. for YouSees streamer.

Man skal ikke betale de 30 kr.  i abonnement for den første streamer. Der kun hvis man vil mere end 1, at de efterfølgende koster 30 kr pr måned.


Det er kun for nye kunder at den er gratis, alle andre skal betale. Derfor kan det ikke betale sig at have den, da oprettelse og et års leje overstiger prisen på en normal Google TV.


Har YouSee tænkt på at streameren kan forøge antal samtidige brugere på YouSees internetservere, og at det kan medføre forøgelse af de problemer, der gennem et stykke tid har været med streaming fra YouSee når for mange ser bl.a. fodbold på samme tid?


Kan ikke tro at det vi øge antallet af dem der streamer, hvorfor bruge den, i stedet for at se det direkte på TV.


Kan ikke tro at det vi øge antallet af dem der streamer, hvorfor bruge den, i stedet for at se det direkte på TV.

Der kan være mange kunder, der fremover vil bruge streameren i stedet for TV-boksen. Så opnår de at have streamingtjenester og TV-programmer samlet. Dette fremhæver YouSee selv som en fordel. De betyder mere streaming af TV-kanaler.


Hvis man har en apple tv 4k, så er der vel ingen grund til at købe en YouSee Streamer, med mindre der er forskel i billede kvaliteten?


Hej Martin 

Jeg kan bekræfte, at man sagtens kan optage på streameren. 

Det er korrekt at der ikke er en decideret optage-knap på fjernbetjeningen - man skal i stedet sætte streameren til at optage via Tv-Guiden. 

Hej Louise

Jeg får lidt modstridende informationer fra YouSee, omkring muligheden for at optage programmer via jeres Play abonnement og den nye streamer…

En af dine kollegaer fortalte i telefonen for en uges tid side, at JA det kan man godt og dermed bekræfter hun det du skriver ovenfor.

I dag har jeg så snakket med 2 andre af dine kollegaer, som siger NEJ man kan man ikke.
Den ene mere at al optagelse kræver en af jeres “gamle” YouSee bokse (som koster yderligere 99,-/måned) og den anden mener at jeg allerede i dag via en Grundpakke skulle kunne optage via Play-app’en.

Så nu er forvirringen stor.

Kan du bidrage med nogle informationer, som bekræfter enten det ene eller det andet, og som dine telefon-kollegaer vil kunne nikke genkendende til?

Mvh
Morten


Hej @mrtnld 

Jeg kan faktisk godt forstå, at der er forvirring blandt medarbejderne, og dermed også kunderne - for det har rigtigt nok betydning hvilket produkt man har. 

Nu ved jeg ikke om du udelukkende har Grundpakken, men hvis det er tilfældet, så kan du ikke optage. Det vil i dit tilfælde kræve en boks. 

Derudover giver alle vores YouSee Play abonnementer adgang til at optage - også selvom man ikke har en TV-boks. Alle abonnementer der indeholder en Humax4000 eller Humax5000 giver også adgang. 


Der kan optages når der haves et Play abonnement. Andre abonnementer forudsætter en Humax boks for at kunne bruge App til optagelse.


Var i en butik i går for at købe en streamer. Det kunne jeg ikke, fordi jeg har kabel-tv, var svaret. Jeg skulle have en boks-løsning for at få mulighed for at leje en streamer til 30,- mdl.

Jeg har kabel-tv i ejerforeningen og dertil bland selv 10 med kort, og kabler direkte til mit tv.

Da jeg anførte, at købsprisen er 300+ kr. var svaret, at det er fordi enheden skal have en værdi, men at jeg ikke kan købe den til den pris. Forvirrende!

Ib


Den kan bruges på alle platforme, da Play fås uanset hvilken platform man har, så har du ikke en TV boks, så skulle du kunne få Play Streameren. oprettelse + Kr30/måned.

Når det er sagt så er oprettelse af Streameren ikke langt fra hvad en Google TV koster, og efter et års leje, så er det over dobbelt så meget som Google TV.

YS Streameren er baseret på Google TV.


Hej @Ib Konrad 

Det er ikke muligt at have streameren som primær enhed når man har Bland Selv. Her skal man have en boks, for så at kunne vælge streameren. Da du ikke har en boks i forvejen er det naturligvis ikke en særlig god løsning. 

Hvis du ønsker at have streameren skal du skifte til et YouSee Play abonnement.